arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۳ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۷

اولین تصمیم ناگهانی ترامپ و جان بولتون؛ احتمال اخراج چند دیپلمات روس از آمریکا

شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد که این شبکه خبری دریافته است آمریکا بنابر توصیه جان بولتون مشاور امنیت ملی این کشور، قرار است چند دیپلمات روس را از آمریکا اخراج کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سی ان ان افزود: البته شمار دقیق دیپلمات های روسی که قرار است از آمریکا اخراج شوند، هنوز مشخص نیست.

به گزارش انتخاب؛ این رسانه آمریکایی ادامه داد: این توصیه در پاسخ به مسمومیت جاسوس سابق روسیه به همراه دختر وی در انگلیس صورت می گیرد.

سرگئی اسکریپال 66 ساله، افسر اطلاعاتی سابق روسیه و دخترش یولیا روز چهارم مارس برابر با 13 اسفند در حالت بیهوشی در شهر سالزبوری انگلیس پیدا شدند. پس از آن اعلام شد که این دو با نوعی ماده مورد استفاده در ساخت تسلیحات شیمیایی که توسط شوروی سابق برای مصارف نظامی تولیده می شده است، مسموم شده‌اند.

این درحالی است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز گذشته ( جمعه) در گفت وگو با خبرنگاران گفت: روسیه تاکنون مدرکی در مورد مسمومیت سرگئی اسکریپال را مشاهده (دریافت) نکرده است. وی افزود: اقدامات لندن در مساله مسمومیت اسکریپال، روابط روسیه و انگلیس را به بن بست کشانده است.

سی ان ان اضافه کرد: اگر دونالد ترامپ به این توصیه عمل کند، آنگاه فرمان اخراج دیپلمات های روسیه به زودی و در هفته آینده صادر خواهد شد.

لازم به یادآوری است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (جمعه) در پیامی توئیتری «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی خود را برکنار و «جان بولتون» سفیر سابق این کشور در سازمان ملل را به این سمت منصوب کرد.

ترامپ تاکید کرد که این تصمیم 9 آوریل (20 فروردین) اجرا خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان