arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۰ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۷
سردار مهری اعلام کرد:

خستگی و خواب آلودگی عامل 45 درصد تصادفات نوروزی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده با 45 درصد و سبقت و سرعت غیرمجاز با 42 درصد از مهم ترین علل شکل گیری تصادفات در چند روز نخست نوروز امسال بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خستگی و خواب آلودگی عامل 45 درصد تصادفات نوروزیبه گزارش انتخاب، ازپایگاه خبری پلیس، سردار تقی مهری درحاشیه سفر به استان قم،همچنین وقوع 60 درصد تصادفات نوروز را در 30 کیلومتری شهرها بیان کرد و افزود: این آمار بیانگر این است که رانندگان می خواهند زمان توقف در ترافیک سفر را به هنگام نزدیکی شهرها با سرعت و سبقت گرفتن غیرمجاز جبران کنند.


وی به مسافران نوروزی توصیه کرد که با آمادگی کامل رانندگی کنند و هر2 ساعت، حداقل 15 دقیقه استراحت کنند؛ همچنین تمام سرنشینان خودرو اعم از ردیف جلو و عقب در طول سفر ملزم به بستن کمربند ایمنی هستند.


این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تقارن 2 موج رفت و برگشت سفرهای نوروزی از رانندگان خواست حتما زمان بیشتری را برای سفر خود درنظر بگیرند و از عجله و شتاب پرهیز کنند.


رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بر اساس آمارها، ترددهای نوروزی نسبت به سال گذشته حدود 12 درصد افزایش داشته است. همچنین برابر آمارها، جانباختگان سوانح رانندگی در سه روز نخست سال جدید، حدود پنج درصد کاهش داشته است. وی به شمار جانباختگان یاد شده اشاره ای نکرد.


سردار مهری امروز به همراه فرمانده ناجا به یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی کشور در تعطیلات نوروز یعنی استان قم سفر و با جمعی از مراجع عظام تقلید و تولیت آستان حضرت معصومه (س) دیدار کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان