arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۶۹۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۷

اظهار نظر جنجالی مدیرعامل اپل/ما مشکل قانونگذاری داریم/درامد فیسبوک از کجاست؟!

تیم کوک مدیرعامل اپل در جریان یک نشست خبری مشکل فعلی فیسبوک را ناشی از ضعف قوانین و باگ های امنیتی دانست که قوانین خاصی در موردشان تدوین نشده است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

تیم کوک مدیرعامل اپل در جریان یک نشست خبری مشکل فعلی فیسبوک را ناشی از ضعف قوانین و باگ های امنیتی دانست که قوانین خاصی در موردشان تدوین نشده است .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از بلومبرگ، در میان رسوایی داده های فیس بوک، مدیر عامل اپل تیم کوک با اظهار نظر خود، یک ضربه  غیر مستقیم به زاکربرگ ترتیب داد .

تیم کوک که در حال حاضر در پکن حضور دارد تا در نشست نابرابری جهانی در مجمع توسعه سالانه چین  سخنرانی کند، گفت :وضعیت جمع آوری و استفاده از داده های  خصوص مردم  نگران کننده است و ما برای کنترل اوضاع به قوانینی مثبت نیاز داریم .

اظهار نظر جنجالی مدیرعامل اپل/ایراد از فیسبوک نیست/ما مشکل قانونگذاری داریم

مدیر عامل شرکت اپل افزود : "هیچ یک از ما این توانایی را نداریم تا تمامی اطلاعاتی را که طی سال های گذشته در شبکه های اجتماعی قرار داده ایم، مرور یا بررسی کنیم. "

کوک در واکنش به یک سوال در مورد رسوایی اخیر فیسبوک و محدودیت های داده های بالقوه گفت: "من فکر می کنم که این وضعیت خاص بسیار دشوار است و تا اندازه ای نیز اغراق شده به نظر می رسد . درست است که برخی مقامات فیسبوک در این زمینه مقصرند، اما مخاطبان ما نیز باید از سوی قوانین حمایت شوند . هیچ یک از ما تمایلی نداریم مخاطبانمان را از دست بدهیم . پس مطمئن باشید مدیران فیسبوک نیز از قوانین سختگیرانه تر خوشحال می شوند.

مدیر عامل فیس بوک، مارک زوکربرگ، نیز  روز چهارشنبه گفت که به فیس بوک تغییراتی جدی  می دهد. از سوی دیگر برخی از اعضای سنای آمریکا نیز در خصوص نقص های امنیتی و قوانین ناقص حوزه تکنولوژی هشدار داده اند.

 

اظهار نظر جنجالی مدیرعامل اپل/ایراد از فیسبوک نیست/ما مشکل قانونگذاری داریم

کوک می گوید: اپل مدت هاست که در مورد  نقص های اطلاعاتی این چنینی نگران است.  ؛ "ما چندین سال نگران بوده ایم که مردم در بسیاری از کشورها داده هایشان را بدون اطلاع کامل از آنچه که انجام می دهند، با ذکر  مشخصات دقیقی که از آنها خواسته شده است، در اختیار شبکه های اجتماعی می گذارند. متاسفانه این پیش بینی بیش از یک بار به واقعیت پیوسته است."

اپل در چند سال گذشته یک طرفدار بزرگ برای  حفظ حریم خصوصی کاربران بوده است. کوک حتی در مصاحبه های متعدد ، در مورد خطرات رسانه های اجتماعی و دیگر خدمات آنلاین رایگان هشدار داده است. کوک در یک مصاحبه با چارلی رز، در سال 2014 گفت: "هر کس باید بپرسد که این شرکت ها چگونه پول خود را می پردازند .اگر پول زیادی را با جمع آوری داده های شخصی جمع آوری می کنند، من فکر می کنم حق دارید نگران باشید. شما واقعا باید درک کنید اطلاعات شما قرار است صرف چه اموری شوند .

 

نظرات بینندگان