arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۷

قیمت نفت افزایش یافت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه تحت تاثیر دورنمای ادامه محدودیت عرضه تولید کنندگان اوپک و غیراوپک تا پایان امسال و احتمالا در سال ۲۰۱۹ افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۴ سنت یا ۰.۴ درصد نسبت به قیمت نهایی روز چهارشنبه افزایش یافت و به ۶۴.۶۲ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۲۸ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش، به ۶۹.۸۱ دلار در هر بشکه رسید.

اوپک به همراه گروهی از تولیدکنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه با هدف حذف مازاد عرضه و تقویت قیمت‌ها، از ابتدای سال ۲۰۱۷ عرضه نفت را محدود کرده‌اند.

از زمان اجرای این توافق قیمت نفت برنت حدود یک چهارم رشد کرده و به گمانه زنی هایی درباره احتمال پایان محدودیت عرضه منتهی شده است. اما منابع آگاه در اوپک هفته جاری به رویترز گفتند این گروه و متحدانش توافق خود در زمینه کاهش تولید را تا پایان سال ۲۰۱۸ حفظ خواهند کرد.

با وجود اجرای پیمان اوپک و غیراوپک، نفت برنت پایین ۷۰ دلار و وست تگزاس اینترمدیت پایین ۶۵ دلار در هر بشکه مانده که به دلیل رشد ذخایر و تولید نفت در آمریکا بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ذخایر نفت تجاری این کشور در هفته گذشته ۱.۶میلیون بشکه افزایش یافته و به ۴۲۹.۹۵ میلیون بشکه رسیده است.

تولید نفت آمریکا نیز به رکورد بالایی صعود کرده و ۱۰.۴۳ میلیون بشکه در روز است که بالاتر از تولید عربستان بوده و در حال نزدیک شدن به سطح تولید روسیه است که حدود ۱۱ میلیون بشکه در روز نفت تولید می کند.

برچسب ها: نفت
نظرات بینندگان