arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۷

ترکیه: قصد اخراج دیپلمات‌های روسیه را نداریم

روزنامه هابرترک گزارش داد، رئیس‌جمهوری ترکیه تایید کرده است آنکارا قصد ندارد علیه روس‌ها بابت پرونده اسکریپال اقدامی انجام دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه هابرترک گزارش داد، رئیس‌جمهوری ترکیه تایید کرده است آنکارا قصد ندارد علیه روس‌ها بابت پرونده اسکریپال اقدامی انجام دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بیش از ۲۵ کشور دیگر از جمله اعضای اتحادیه اروپا و نیز آمریکا، بیش از ۱۴۰ دیپلمات‌ روس را به بهانه مسمومیت اسکریپال، جاسوس سابق روس اخراج کرده‌اند. اما حامی آکسوی، نماینده رسمی وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای گفت: "ترکیه آنچه در بریتانیا رخ داده محکوم می‌کند و استفاده از تسلیحات شیمیایی را جنایتی علیه بشریت می‌داند." به گفته این مقام، ترکیه خواهان تحقیقات در پرونده اسکریپال و شناسایی مهاجمان و اجرای عدالت است.

روزنامه هابرترک هم گزارش داد، رئیس‌جمهوری ترکیه تایید کرده است آنکارا قصد ندارد علیه روس‌ها بابت پرونده اسکریپال اقدامی انجام دهد.

بیش از ۲۵ کشور شامل ایالات متحده و کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم به اخراج دیپلمات‌های روس دارند تا اقدامی تلافی‌جویانه علیه مشارکت ادعایی مسکو در مسموم کردن سرگئی اسکریپال، افسر اطلاعاتی سابق روسیه داشته باشند. مسکو هم در عوض متعهد شده واکنش نشان دهد و تاکید دارد اخراج دیپلمات‌های روسیه تحت هیچ شرایطی به تحقیقات در این پرونده کمکی نخواهد کرد.

برچسب ها: ترکیه ، روسیه
نظرات بینندگان