arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۲ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۷

پراید مقصر تمام تصادفات کشور است

در آمارهای رسمی سازمان پزشکی قانونی در سال ۹۲ ، تعداد کشته شدگان خودروی پراید ۱۳/۶درصد کل کشته شدگان تصادفات سال بوده است ، نمیدانم مابقی ۸۶/۴ درصد کشته شدگان چرا جان خود را از دست داده اند ؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در خبرها آمده بود که فرمانده انتظامی استان فارس پراید را ارابه مرگ خوانده و خواستار توقف تردد این خودرو در جاده های برون شهری شده است.

با این فرمایش فرمانده محترم چند سئوال در ذهنم به عنوان کسی که حدود ۲۰ سال پراید سوار شده است خطور کرد که امیدوارم پاسخی برای آنها بیابم.

1- چرا تعداد تصادفات در کشور ما اینقدر بالاست و آیا پراید علت تمامی تصادفات است ؟

2- اگر خودروی دیگری با تعداد پراید (یک سوم خودروهای کشور) در جاده ها تردد میکرد ، آیا تصادفش کمتر از پراید بود؟

3- در آمارهای رسمی سازمان پزشکی قانونی در سال ۹۲ ، تعداد کشته شدگان خودروی پراید ۱۳/۶درصد کل کشته شدگان تصادفات سال بوده است ، نمیدانم مابقی ۸۶/۴ درصد کشته شدگان چرا جان خود را از دست داده اند ؟

4- در سال ۹۲ از کل کشته شدگان تصادفات ۲۳/۲ درصد عابر پیاده بودند آیا مقصر این تعدا کشته نیز پراید بوده است ؟

5- در همان سال ۲۱/۵ درصد تلفات مربوط به موتور سیکلت بوده ولی هیچگاه در گزارشات اشاره ای به این موضوع نمیشود آیا مقصر این حجم کشته نیز پراید است ؟

6 - چرا هیچگاه به نقش دستگاهها و مسئولین در تصادفات اشاره ای نمیشود ؟
و دهها سئوال دیگر ...

چرا برخی مسئولین به جای حل مسئله سعی در پاک کردن صورت مسئله آن هم با فرافکنی و مقصر جلوه دادن دیگران دارند .

هواپیما سقوط میکند ، مقصر خلبان مرحوم است ، آمار تصادفات و تلفات بالا می رود مقصر پراید است ، اورژانس سر وقت در صحنه حادثه حاضر نمیشود مقصر ترافیک است ، وضعیت بهداشت و درمان مناسب نیست مقصر دولت های قبل و بعد است و ...

آیا وقت آن فرا نرسیده است تا مسئولین محترم به جای فرافکنی و مقصر جلوه دادن دیگران صادق باشند و وظایف خود را انجام دهند که در این صورت نه تنها مشکلات حل خواهد شد بلکه دیگر اشکالی باقی نخواهد ماند تا عزیزان زحمت پیدا کردن مقصر را به خود دهند و تقصیر را بر گردن آن بیاندازند .

ایام به کام

علیرضا مردمی