arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۱ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۷

لندن: کره‌شمالی در ۱۸ ماه آینده می‌تواند انگلیس را هدف قرار دهد

شماری از نمایندگان پارلمان انگلیس ادعا کردند که کره شمالی در ۱۸ ماه آینده توانمندی هدف قراردادن سواحل این کشور با استفاده از موشک های بالستیک قاره پیمای خود را خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لندن: کره‌شمالی در ۱۸ ماه آینده می‌تواند انگلیس را هدف قرار دهد!

به گزارش مهر به نقل از بی‌بی‌سی، شماری از نمایندگان پارلمان انگلیس مدعی شدند که موشک‌های کره‌شمالی در ماه های آینده می توانند سواحل این کشور را هدف قرار دهند!

بر اساس گزارش صادره از سوی کمیته دفاعی منتخب مجلس عوام انگلیس، کره شمالی در ۱۸ ماه آینده توانمندی هدف قراردادن سواحل این کشور با استفاده از موشک های بالستیک قاره پیمای خود را خواهد داشت.

در این گزارش، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی فردی «بی‌رحم، اما منطقی» توصیف شده است.

این در حالیست که «دونالد ترامپ» چندی پیش از موافقت دولت کره شمالی با عدم اجرای آزمایشهای موشکی خود تا زمان دیدار دوجانبه سران دو کشور خبر داده بود.

ترامپ در یک پیام توئیتری در این باره نوشته بود: کره شمالی از ۲۸ نوامبر ۲۰۱۷ تاکنون هیچگونه آزمایش موشکی انجام نداده و قول داده است که در جریان دیدارها نیز آزمایش موشکی انجام ندهد. من معتقدم که مقامات پیونگ یانگ این تعهد را محترم می شمارند.

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ پیشتر در پیامی توئیتری نسبت به حصول توافق با کره شمالی ابراز امیدوار کرد. به گفته وی چنانچه این توافق حاصل شود، نتایج بسیار مطلوبی برای جهان در پی خواهد داشت.

ترامپ همچنین گفت که باید درباره زمان و مکان انجام این دیدار با رهبر کره شمالی تصمیم گیری شود.

تحولات مذکور زمانی روی داد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری آمریکا از وی دعوت کرد تا شخصاً با یکدیگر دیدار کنند؛ دعوتی که ترامپ به آن پاسخ مثبت داد.

نظرات بینندگان