arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۱ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷

تیر خلاص هند و پاکستان بر پیشانی بیت کوین /ارزهای رمزنگاری شده قانونی نیستند

بانک های مرکزی 2 کشور  هند و پاكستان  به شدت در حال مبارزه با نفوذ ارزهای دیجیتال به سیستم مالی و اعتباری خود هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بانک های مرکزی 2 کشور  هند و پاكستان  به شدت در حال مبارزه با نفوذ ارزهای دیجیتال به سیستم مالی و اعتباری خود هستند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، 2 کشور هند و پاکستان در تلاشند تا هر نوع فعالذیت مرتبط با بیت کوین را از سیستم مالی خود حذف کنند.

دولت هند و بانک مرکزی هند (RBI) پیش از این نیز در سال جاری برای از بین بردن استفاده از پول دیجیتال که از نظر مالی غیرقانونی تلقی می شود تلاش کرده بودند و البته به انتقاد از اوراق قرضه عمومی رمزنگاری شده  پرداخته بودند .

اکنون بانک مرکزی پاکستان در اواخر روز جمعه در بیانیه ای رسمی اعلام کرده که  ارزهای رمزنگاری در کشور قانونی نیستند.این در حالی است که حداقل 4 تا 5 میلیون نفر در هند به نوعی نسبت به ارزهای دیجیتال وابستگی دارند و  و 60 درصد از تجارت های عمده ارزهای دیجتال در هند طی ماه های  اکتبر و دسامبر گذشته یعنی هنگامی که قیمت ها در اوج بودند، شکل گرفته است.

بانک مرکزی هند  از روز گذشته  بانک ها را مجبور به داشتن لینک هایی برای نمایندگی مجاز ارز، کاهش قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای کرتی در مبادلات محلی کرده است.بانک مرکزی پاکستان نیز در اقدامی مشابه و در بیانیه ای رسمی گفت که ارزهای رمزنگاری در کشور پاکستان قانونی نیستند.

بانک دولتی پاکستان به بانک ها و سایر ارائه دهندگان خدمات مالی هشدار داده  به منظور جلوگیری از انجام معاملات غیرقانونی وارد معاملات ارز دیجیتال نشوند. این اشاره به طور مستقیم معطوف به افرادی است که از اوراق بهادار برای انتقال پول به خارج از پاکستان  استفاده می کنند.

قیمت بیت کوین پس از این اظهار نظرها سقوط کرد و  قیمت ارز بیت کوین به  پایین تر ز  350 هزار روپیه (532 دلار) در مقایسه با قیمت بازار بین المللی آن 6،617 دلار رسید .

 

هند یک پنل را برای بررسی ارزهای رمزنگاری شده تنظیم کرده و قصد دارد یک  حد نصاب را برای نظارت بر مبادلات غیرقانونی تعیین کند.این تحولات بسیاری از فعالان حوزه ارز دیجیتال در 2 کشور را شوکه و نگران کرده است .

با توجه به اقدامات مذکور هند و پاکستان نظر شما چیست ؟آیا هند و پاکستان راهکاری درست را برای کنترل شرایط بازارهای خود اجرا کرده اند ؟

نظرات بینندگان