arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
بی‌ثباتی بازار پولی نیز به افتخارات مدیریتی بانک مرکزی اضافه شد

یاد و خاطره رکوردهای طلایی احمدی نژاد زنده شد/ رکوردشکنی‌ها در بازار ارز لحظه‌ای شد: دلار ۵۷۰۰، یورو ۶۵۰۰ تومان / افتضاح سقوط پول ملی؛ به مردم توهین نکنید و در مورد این فاجعه، توضیح دهید

صبح امروز در جریان معاملات بازار آزاد تهران، قیمت دلار ابتدا به ۵۴۰۰ تومان رسید. اما با چند مرتبه افزایش، از مرز ۵۷۰۰ تومان نیز عبور کرد. افزایش روزانه و اکنون لحظه‌ای قیمت ارز و آشفتگی بازار در حالی ادامه دارد که مسئولان بانک مرکزی همچنان در این باره سکوت کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رکوردشکنی‌ها در بازار ارز روزانه شد: دلار ۵۳۰۰، یورو ۶۵۰۰

در جریان معاملات امروز(یکشنبه) بازار آزاد تهران، قیمت هر دلار آمریکا با ۱۲۹ تومانی به ۵۳۰۰ تومان رسید؛ ضمن اینکه هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با ۳۲ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.

به گزارش «انتخاب»، هر یورو ۶۵۲۵ تومان، پوند ۷۴۵۰ تومان، درهم امارات ۱۴۸۰ تومان و لیر ترکیه ۱۳۶۰ تومان است.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۳۲ هزار تومان افزایش قیمت به یک میلیون و ۸۲۵ هزار تومان رسید، ضمن اینکه هر سکه طرح قدیم هم با بیست هزار تومان افزایش قیمت به یک میلیون و ۷۶۳ هزار تومان معامله شد.

هر نیم سکه ۸۶۹ هزار تومان، ربع سکه ۵۶۶ هزار تومان و سکه یک گرمی ۳۵۴ هزار تومان است.

رکوردشکنی‌ها در بازار ارز روزانه شد: دلار ۵۳۰۰، یورو ۶۵۰۰

 

تکمیلی/ قیمت دلار از ۵۴۰۰ تومان عبور کرد

در هیاهوی ایجاد شده در بازار ارز قیمت دلار از ۵۴۰۰ تومان عبور کرد.

البته قیمت دلار و یورو روی تابلوی اعلان قیمت‌ صرافی‌ها ارقام دیگری را نشان می‌دهد و متفاوت از قیمت واقعی است که در میان دلالان و دستفروشان به فروش می‌رسد. برخی صرافی‌ها به صورت محدود فروش دلار و یورو دارند و دلار را با نرخ ۵۴۸۰ تومان و یورو را با قیمت ۶۵۰۰ تومان عرضه می‌کنند.

اما در میان دستفروشان دلار به قیمت ۵۱۵۰ تا ۵۲۵۰ خریداری و بین ۵۳۰۰ تا ۵۴۵۰ تومان به دست متقاضیان می‌رسد.

افزایش روزانه قیمت دلار در حالی ادامه دارد که مسئولان بانک مرکزی همچنان سکوت کرده اند. چند ماه پیش با آغاز افزایش قیمت دلار، سخنگوی دولت از مکدر شدن خاطر رییس جمهور گفته بود. ولی الله سیف، رییس بانک مرکزی هم در چند نوبت، صرفا وعده ثبات در بازار را داد و حتی در ایام عید، در واکنش به رشد یکباره قیمت دلار به 500 تومان مدعی «ثبات در بازار پولی» شد و ابراز امیدواری کرد که این ثبات تداوم داشته باشد!

با این وجود، در 19 روز سپری شده از سال 97، به نظر می رسد اوضاع بازار ارز به طور کامل از دست مسئولان خارج شده و هیچ تدبیری برای کنترل آن ندارند.

تکمیلی / عبور قیمت دلار از ۵۵۰۰ تومان

افزایش قیمت در بازار همچنان ادامه دارد. بر اساس گزارش ها، دلار با قیمتی بیش از ۵۵۰۰ تومان در بازار آزاد به فروش می رسد.

تکمیلی / دلار از ۵۷۰۰ تومان هم عبور کرد

بر اساس گزارش های میدانی در بازار ارز، قیمت دلار ابتدا به 5450 رسیده و ساعتی قبل، در برخی معاملات حتی به 5700 تومان رسیده است!

این رکوردها، یاد و خاطره ی افزایش شدید نرخ ارز در دوران احمدی نژاد را در خاطر مردم زنده کرده است!

پیش از این فیلمی در فضای مجازی منتشر شده بود که در آن، روحانی که در ایام رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری سخن می کند، با زبان طعن و شوخی، از رکوردهای لحظه ای ارز در دوران احمدی نژاد یاد می کند!

رکوردشکنی‌ها در بازار ارز لحظه‌ای شد: دلار ۵۷۰۰، یورو ۶۵۰۰ تومان / افتضاح سقوط پول ملی؛ به مردم توهین نکنید و در مورد این فاجعه، توضیح دهیدرکوردشکنی‌ها در بازار ارز لحظه‌ای شد: دلار ۵۷۰۰، یورو ۶۵۰۰ تومان / افتضاح سقوط پول ملی؛ به مردم توهین نکنید و در مورد این فاجعه، توضیح دهید

نظرات بینندگان