arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
لحظه به لحظه با اخبار احتمال وقوع جنگ در سوریه؛

دیلی تلگراف: حمله موشکی به سوریه ممکن است از پنجشنبه شب به بعد آغاز شود / کاخ سفید: هنوز تصمیم نهایی برای حمله به سوریه گرفته نشده؛ ترامپ معتقد است رابطه حسنه با روسیه برای جهان خوب است /حرکت زیردریایی‌های انگلیس به محدوده قابل حمله موشکی به سوریه / پوتین به نتانیاهو: از گام‌هایی که «حاکمیت سوریه را بی‌ثبات می‌کند»، خودداری کنید / فیگارو: ارائه گزینه های نظامی به مکرون / ترامپ: آماده باش روسیه! موشک‌های خوب، جدید و هوشمند ما دارند به سوریه می‌آیند / لحن ترامپ پس از چندین دقیقه آرام شد: دلیلی ندارد روابط ما با روسیه بدتر از زمان جنگ سرد باشد

جنگ لفظی آمریکا و روسیه بر سر سوریه و احتمال وقوع درگیری نظامی در روزها و ساعات اخیر اوج گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جنگ لفظی آمریکا و روسیه بر سر سوریه و احتمال وقوع درگیری نظامی در روزها و ساعات اخیر اوج گرفته است.

به گزارش «انتخاب»؛ اخبار لحظه به لحظه از بحران پیش آمده در زیر می آید:

۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۰۱:۲۵

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید:
▪️رئیس جمهور [ترامپ] معتقد است که رابطه حسنه با روسیه برای جهان خوب است. ترامپ هنوز درباره سوریه به تصمیم نرسیده

۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۰۰:۵۸

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه: ترامپ هنوز درباره اقدام نظامی علیه سوریه تصمیم‌گیری نکرده و بعید است امروز (چهارشنبه به وقت آمریکا) حمله‌ای علیه سوریه صورت گیرد.

۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۰۰:۵۷

کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی: نتانیاهو به پوتین گفت اسرائیل اجازه نخواهد داد ایران در سوریه برای خود پایگاه ایجاد کند.

۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۰۰:۵۶

تلگراف: حمله موشکی به سوریه ممکن است از پنجشنبه شب به بعد آغاز شود.

۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۰۰:۵۵

تلگراف: نخست‌وزیر انگلیس دستور حرکت زیردریایی‌های این کشور را تا محدوده عملیاتی جهت حمله موشکی به سوریه صادر کرده است

۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۰۰:۵۵

وال‌استریت‌ژورنال و نیویورک‌تایمز به نقل از مقام‌های آمریکایی:

گزینه‌های اقدام نظامی آمریکا در سوریه ممکن است شامل عملیات هوایی باشد که بیش از یک روز طول می‌کشد.

 گزینه‌های دیگر مواردی مانند انجام حملاتی به قصد از کار انداختن توانمندی‌های شیمیایی دولت سوریه را شامل می‌شود، اما عزل بشار اسد از قدرت در دستور کار نیست.

۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۰۰:۵۴

کاخ سفید: گزینه‌های نظامی متعددی علیه سوریه روی میز هستند اما هنوز تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشده است.

سخنگوی کاخ سفید درباره توئیت ترامپ برای حمله به سوریه: این مطمئنا یکی از گزینه‌ها است، اما تنها گزینه موجود نیست.

۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۲۲:۱۲

پوتین در گفت‌وگوی تلفنی با نتانیاهو به او توصیه کرد از گام‌هایی که «حاکمیت سوریه را بی‌ثبات می‌کند»، خودداری کند

خبرنگار الجزیره گزارش داد ارتش سوریه جنگنده های نظامی خود را به پایگاه حمیمیم روسیه منتقل کرده است
۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۲۰:۰۲

.

پوتین: اوضاع جهان نگران‌کننده است
۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۱۹:۳۶

پوتین گفت: «شرایط دنیا و تحولاتی که شاهد آن هستیم، مایه نگرانی فزاینده است. جهان بیش از هر زمان دیگری، دچار هرج و مرج شده است.»

رئیس‌جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد که «نهایتاً عقلانیت غالب شود و روابط میان کشورها، به روابطی سازنده تبدیل شود.»

مسکو: نمونه‌های گرفته شده از دوما وجود هیچ ماده شیمیایی را نشان نمی‌دهد / آمریکا بجای تهدیدها، رقه را بازسازی کند
۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۱۹:۱۳

ستاد کل ارتش روسیه تاکید کرد: حمله شیمیایی کذائی در دوما از سوی فعالان "کلاه سفید" ساخته و پرداخته شده است. ایالات متحده به جای آنکه تهدیدهایی را مبنی بر حمله به سوریه مطرح سازد، باید رقه را بازسازی کند.

مقتدا صدر: سخنان ترامپ تحریک آمیز و خطرناک است / درصورت به خطر افتادن مقدسات در سوریه دست بسته نخواهیم ماند
۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۱۸:۵۱

صدر دقایقی پیش در واکنش به سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر احتمال مداخله نظامی در بحران سوریه آن را تحریک آمیز توصیف کرد.

وی با تاکید بر آمادگی برای دفاع از مرزهای غربی عراق (با سوریه) هشدار داد در صورت به خطر افتادن مقدسات در سوریه، دست بسته نخواهیم ماند.

روسیه علیه آمریکا از چه سلاح‌هایی استفاده می‌کند؟
۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۱۸:۲۴

آمريکا در جنگ با روسيه در سوريه می تواند در موشک های کروز Tomahawk یا AGM-86B استفاده کند. برای حملات، بمب افکن های B-2 اسپيريت و F-22 رپتور همچنین می توانند مورد استفاده قرار گیرند. اما اين نشريه مي گويد که سیستم های دفاع موشکی روسی S-300 و S-400 قادر به دفع سلاح های آمریکایی نیستند.

روسیه می تواند مواضع آمریکا را با موشک های کروز X-101 با بمب افکن های حامل Tu-95 و Tu-160 ، یا موشک های کالیبر خود در دریای خزر را مورد استفاده قرار دهد.

فرمانده سابق روس:‌ جهان در چند میلیمتری جنگی بزرگ قرار گرفته است
۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۱۸:۲۰

فرمانده سابق ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه گفت: «اما من به منطق و توانایی سیاستمداران - خودمان و آمریکا - برای مذاکره امید دارم. ما نباید اجازه دهیم جنگی جدید آغاز شود. باید پشت همان چند میلیمتری که تا آغاز این جنگ بزرگ باقی مانده، متوقف شویم».

وزارت خارجه سوریه: با ادعا و دروغ به دنبال حمله به ما هستند
۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۱۷:۵۰

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای با بیان اینکه از اظهارات آمریکا در زمینه سوریه متعجب نشده است، تاکید کرد که واشنگتن با استفاده از دروغ و ادعا به دنبال حمله به سوریه است.

 

 

لحن ترامپ آرام تر شد
۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۱۶:۵۱

رئیس جمهور آمریکا پس از تهدید روسیه نوشت: روابط ما با روسیه بدتر از هر زمان دیگری از جمله زمان جنگ سرد است. دلیلی ندارد که اینطور باشد. روسیه به کمک ما برای اقتصادش نیاز دارد؛ چیزی که انجامش بسیار ساده است. نیاز به همکاری همه کشورها داریم. مسابقه تسلیحاتی را متوقف کنیم؟

هاس: سیاست خارجی توییتری بسیار خطرناک است/ گزینه‌هایمان در سوریه محدود است
۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۱۶:۲۶

ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا در واکنش به توییت ترامپ نوشت:
سیاست خارجی توییتری بسیار خطرناک است. با توجه به گزینه‌های محدودمان در سوریه و نیروهای اتمی روسیه و تجهیزات نظامی‌ای که این کشور در سوریه و اروپا دارد، نباید سوریه را به بازی شاهین-قمری (بازی‌ای که هر کس زودتر کوتاه بیاید، بازنده است)، بدل کنیم.
ایالات متحده باید بر کره شمالی متمرکز بماند.

فوری / ترامپ: روسیه گفته هر موشکی که به سمت سوریه شلیک شود را ساقط می‌کند / پس آماده باش روسیه! موشک‌های خوب، جدید و هوشمند ما دارند می‌آیند / روسیه: موشک‌های هوشمند آمریکا تلاش خواهند کرد شواهد حمله ادعایی در دوما را نابود کنند

۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۱۶:۰۹

وزارت خارجه روسیه: موشک‌های آمریکا باید تروریست‌ها را هدف قرار دهد، نه دولت قانونی سوریه را. موشک‌های هوشمند آمریکا تلاش خواهند کرد شواهد حمله ادعایی در دوما را نابود کنند.

ترامپ: روسیه گفته هر موشکی که به سمت سوریه شلیک شود را ساقط می‌کند / پس آماده باش روسیه! موشک‌های خوب، جدید و هوشمند ما دارند می‌آیند
۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۱۶:۰۱

ترامپ: روسیه گفته هر موشکی که به سمت سوریه شلیک شود را ساقط می‌کند / پس آماده باش روسیه، چون موشک‌های زیبا، جدید و هوشمند ما دارند می‌آیند

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در توئیتی روسیه را بهتهدید کرد که موشک‌های «زیبا، جدید و هوشمند» آمریکا به سوریه شلیک خواهند شد.

به گزارش «انتخاب»، ترامپ در این توئیت نوشت: «روسیه گفته هر موشکی که به سمت سوریه شلیک شود را ساقط می‌کند؛ پس آماده باش روسیه، چون موشک‌های زیبا، جدید و هوشمند ما دارند می‌آیند.»

 ترامپ: روسیه گفته هر موشکی که به سمت سوریه شلیک شود را ساقط می‌کند / پس آماده باش روسیه! موشک‌های زیبای ما دارند می‌آیند

پیشتر، «الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در بیروت، در گفت و گو با شبکه تلویزیونی المنار گفته بود: اگر آمریکا اقدام نظامی علیه سوریه انجام دهد، ارتش روسیه با موشک‌های آمریکا مقابله خواهد کرد و چه‌بسا سکوهای پرتاب (موشک‌ها) را هدف قرار دهد.

نظرات بینندگان