arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۹ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷

ایلان ماسک بار دیگر شبکه های اجتماعی را به چالش کشید/خبرهای دروغ و راست قابل تفکیک نیستند/نظارت ها ناکافی است

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا و پروژه اسپیس ایکس پس از حضور زاکربرگ در کنگره بر لزوم نظارت بر شبکه های اجتماعی تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا و پروژه اسپیس ایکس پس از حضور زاکربرگ در کنگره بر لزوم نظارت بر شبکه های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت،ایلان ماسک در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس بر لزوم توجه به شبکه های اجتماعی و هوش مصنوعی تاکید کرد.

این نخستین باری نیست که ایلاتن ماسک بر اهمیت نظارت بر شبکه های اجتماعی تاکید می کند.وی در بخشی از این مصاحبه گفت :"باید نظارت عمومی بر هوش مصنوعی و رسانه های اجتماعی  افزایش پیدا کند. "
 
وی ادامه داد : درست است که هوش مصنوعی و شبکه های اجتماعی اهمیت زیادی دارند، اما باید به شیوه ای طراحی و تنظیم شوند که تاثیرات مثبت آن ها بیش از مضراتشان باشد .

ماسک در بخشی دیگر از سخنانش گفت: "ما نمیتوانیم گسترش اخبار جعلی را از بین ببری و این بسیار خطرناک است.شما نمیتوانید  اخبار جعلی را از اخبار واقعی در شبکه های اجتماعی تشخیص دهید و این  فریب عمومی اجازه می دهد تا بدون کنترل خبرهای کذب گسترش یابند. این موضوعی احمقانه است."

قرار است سخنان مفصل ماسک در این خصوص روز 12 آوریل منتشر شود. احتمالا بخش های مهمی از این سخنان به مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ مرتبط است که در هفته جاری در برابر  کمیته های مختلف کنگره درباره رسوایی کمبریج آنالیتیکا پاسخگوست . 

ایلان ماسک از نخستین افرادی بود که پس از رسوایی فیسبوک  با بستن صفحات تسلا و اسپیس ایکس  این شبکه اجتماعی را ترک کرد.

 

نظرات بینندگان