arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۳ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
«الدیار» به نقل از منبع نظامی روس:

پوتین از جنگ استقبال می‌کند / موشک‌های اتمی آمریکا در ۴۸ دقیقه به روسیه می‌رسد؛ اما پاسخ اتمی روسیه فقط ۱۶ دقیقه طول می‌کشد / روسیه اجازه شلیک موشک‌های آمریکایی به ایران را نمی‌دهد / احتمال درگیری مستقیم روسیه و اسرائیل / کاخ بن سلمان از اهداف جنگنده‌های روسی خواهد بود / بعید ندانید که ایران وارد قطیف و قسمتی از خاک عربستان شود

یک منبع نظامی روسیه می گوید: موشک جدید روسیه با دقت ۹۸ درصد می‌تواند پایگاه‌های آمریکا در عراق و خلیج فارس را در طول چند ساعت نابود کند. به گفته او، ۱۵۰ جنگنده روسی تراز یو ۲۲ می‌توانند از ایران، اهداف آمریکایی در خلیج فارس و دریای مدیترانه را نابود کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پوتین از جنگ استقبال می‌کند؛ او می‌داند ترامپ جرأت استفاده از بمب اتمی را ندارد / موشک‌های اتمی آمریکا در ۴۸ دقیقه به روسیه می‌رسد؛ اما پاسخ اتمی روسیه فقط ۱۶ دقیقه طول می‌کشد / روسیه اجازه شلیک موشک‌های آمریکایی به ایران را نمی‌دهد / احتمال درگیری مستقیم روسیه و اسرائیل / کاخ بن سلمان از اهداف جنگنده‌های روسی خواهد بود / بعید ندانید که ایران وارد قطیف و قسمتی از خاک عربستان شود

الدیار چاپ بیروت نوشت: یک سخنگوی سری در مسکو فاش کرد ولادیمیر پوتین قصد دارد جنگی را با آمریکا در خاورمیانه و دریای مدیترانه شعله ور کند، جنگی که پس از ارسال مقدار زیادی سلاح به سوریه و یونان و برپایی پایگاه دریایی بزرگی در سوریه، آغاز می‌شود. در حال حاضر ارسال ۴۲ رزم‌ناو دریایی و ۶ زیردریایی اتمی روسی به اضافه موشک بانکستیر آغاز شده است، که ارسال این موشک (جدیدترین موشک ساخت روسیه) برای اولین بار صورت گرفته و میزان درستی هدف گیری آن ۹۸ درصد است، این موشک قادر است پایگاه‌های هوایی آمریکا در آلمان و هر دولت اروپایی دیگری را هدف قرار دهد.

به گزارش «انتخاب»، این رسانه عرب زبان ادامه داد: رئیس جمهور روسیه می‌خواهد نبرد اتفاق بیفتد در حالی که می‌داند دونالد ترامپ جرأت استفاده از سلاح اتمی را ندارد و نبرد احتمالی به شکل سنتی روی خواهد داد. این در حالی است که پوتین تصمیم گرفته است جنگنده‌های آن بر فراز لبنان به پرواز درایند و تعدادی از جنگنده‌های روسی نیز به ناقوره در مرز‌های اسرائیل رسیده اند. وی قصد دارد آمریکا را به معرکه بکشاند، چرا که بر این عقیده است که با استفاده از سامانه‌های دفاعی خود و بویژه با ارسال موشک‌های بانکستیر قادر است اهدافی در فاصله ۵۰ تا ۳ هزار کیلومتر را از بین ببرد. این بزرگترین اختراع در جهان است که می‌تواند از بین بردن ناو ششم آمریکا و همچنین پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و خلیج فارس را در طول چند ساعت نابود کند.

روسیه مطمئن است که آمریکا هرگز جسارت استفاده از بمب یا موشک‌های اتمی را نخواهد داشت و حتی در صورت استفاده از آن، روسیه با موشک‌های ساراماک اتمی خود مقابله به مثل می‌کند؛ موشک‌هایی که طی ۱۶ دقیقه به آمریکا می‌رسد.

این در حالی است که موشک‌های اتمی ایالات متحده برای رسیدن به روسیه به ۴۸ دقیقه تا یک ساعت زمان نیاز دارند. آیا امور به این حد از وخامت رسیده است؟ جواب را نمی‌دانیم، اما می‌گوییم شرایط در لبنان و سوریه تغییر کرده و پوتین از جنگنده‌های روسی پرواز بر سواحل لبنان، سوریه و عراق را خواسته است، بویژه در آسمان عراق که می‌تواند از این طریق جنگنده‌های آمریکایی را به چالش بکشد.

قواعد درگیری واقعا متحول شده است و به صورت قطعی نمی‌دانیم ترامپ چه خواهد کرد، آیا جنگی را علیه ارتش روسیه در سوریه، یونان و مدیترانه آغاز می‌کند؟ لازم به ذکر است ۱۵۰ جنگنده روسی تراز یو ۲۲ می‌توانند از ایران حرکت کرده و اهداف آمریکایی در خلیج فارس و دریای مدیترانه را نابود کند.

علاوه بر این، روسیه سامانه‌های موشکی دارد که قادر است اهداف هوایی را ساقط کرده و هر جنگنده یا موشک آمریکایی را از رسیدن به اراضی ایران بازدارد.

موشک نابود کننده SA۲۲
بار دیگر می‌گوییم قواعد درگیری تغییر کرده و پوتین می‌خواهد آمریکا را وارد جنگی در خاورمیانه کند. روسیه قصد دارد با قساوت با اسرائیل مقابله کند و بعید نیست که جنگنده‌های روسی و اسرائیلی در آسمان لبنان و هر نقطه‌ای در سواحل اسرائیل، لبنان و سوریه با یکدیگر برخورد کنند.

در همین رابطه، روزنامه حریت ترکیه تصاویری را منتشر کرده است که در آن جنگنده‌های روسی در ارتفاع ۲۵ متری ناو آمریکایی که به سمت سوریه در حرکت است پرواز می‌کنند و این ناو را مجبور به تغییر مسیر کرده اند. این جنگنده‌ها آماده اند تا در صورت پیشروی ناو‌های آمریکایی به سمت سواحل سوریه آن‌ها را از بین ببرند.

همچنین یک منبع نظامی روسیه تهدید کرده است که از جنگنده‌های سوری برای بمباران عربستان از مرز‌های عراق استفاده می‌کند. جنگنده‌های سوریه ۱۰ دقیقه با کویت و ۲۵ دقیقه با عربستان فاصله دارد. به گفته این مسئول روسی، جنگنده‌های سوریه‌ای می‌توانند از ایران، عربستان سعودی و هر دولتی در خلیج فارس که در تجاوز به سوریه با آمریکا همراه شوند، را هدف قرار دهند. به این بن سلمان دیوانه می‌گوییم که کاخ او در رأس اهداف این جنگنده‌ها خواهد بود، طوری که مجبور می‌شود از ترامپ و کوشنر درخواست کمک کند. ولی عهد سعودی به این ترتیب نبض ارتش عربی سوری و نبض ارتش عراقی را خواهد دید، چرا که ما ارتش واحدی در سوریه و عراق شده ایم و با ائتلاف با ایران، می‌توانیم موشکهایمان را به سمت خلیج فارس شلیک کنیم و هدف اولمان هم عربستان سعودی است.

عربستان هنوز بهای جنگ با بمب‌های نابود گر روسیه را نمی‌داند. سعودی‌ها برای اولین بار صحنه‌ای بی نظیر را در تاریخشان خواهند دید، پایتخت آن‌ها ریاض و نیز جده با همه خیابان‌های آن بدون استثنا ویران می‌شود و نه ساختمانی مسکونی و نه پایگاهی نظامی باقی می‌ماند. یک نابودی واقعی رخ می‌دهد. باید جنگ اتفاق بیفتد، سوریه‌ای که ۷ سال مبارزه کرده و ۸۵ درصد از شهر‌های آن با خاک یکسان شده، ۷ میلیون نفر از مردم آن مهاجرت کرده و یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن از ملت سوری کشته شده اند، از جنگ با اسرائیل، یا با این شاهزاده سعودی مجنون و یا هر دولت دیگری باکی ندارد.

اما ایران اعلام کرده است: «در صورت تجاوز عربستان به سوریه، موشک‌های ایرانی، عربستان سعودی و بویژه شهر‌های بزرگ و مهم آن، و مهمتر از همه شرکت آرامکو را هدف قرار خواهد داد».

این منبع نظامی روسیه گفت: به عربستان می‌گوییم هیچ بعید نداند که ایران وارد قطیف و قسمتی از خاک عربستان سعودی شود. تا کنون ما و ایران به یمن موشک بالستیک نداده ایم، اما در صورت تجاوز سعودی‌ها به سوریه، علنا چنین خواهیم کرد و وارد نبردی مستقیم با ارتش آمریکا می‌شویم و تا می‌توانیم موشک و سلاح پیشرفته تقدیم حوثی‌ها می‌کنیم.

او افزود: در این حالت، سعودی‌ها می‌بینند که اگر ایران را تحریک کنند، با خلیج فارس چه خواهد کرد. این شاهزاده دیوانه گمان می‌کند می‌تواند یک حمله به سوریه کند و تمام! همانطور که گفتیم شرکت ارامکو را با موشک‌های پیشرفته از بین می‌بریم و در ادامه به دلیل وجود چاه‌های نفتی، آتشی وحشتناک شعله ور می‌شود که هیچ دولتی در جهان نمی‌تواند آن را مهار کند.

مترجم:مریم نصرالهی

نظرات بینندگان