arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۲ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۷

پروژه جدید اسپیس ایکس کلید خورد / تا یک دهه آتی، در عرض ۳۰ دقیقه طول یک قاره را سفر کنید

مدیر اجرایی پروژه اسپیس ایکس اعلام کرد در عرض یک دهه اتی این شرکت ، قادر خواهد بود سفرهایی سرعتی را به مقصد مریخ و یا حتی نقطه ای از جهان ترتیب دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیر اجرایی پروژه اسپیس ایکس اعلام کرد در عرض یک دهه اتی این شرکت ، قادر خواهد بود سفرهایی سرعتی را به مقصد مریخ و یا حتی نقطه ای از جهان ترتیب دهد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از ورج،پروژه های بلندپروازانه ایلان ماسک هر لحظه رنگ و بویی جذاب تر به خود می گیرد.

 طی ماه های گذشته ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس نیز با انتشار تصاویری از مقاصد جدی خود برای سفر های داخلی و از کشوری به کشور دیگر از طریق موشک خبر داده بود و اکنون این خبرها رنگ واقعیت به خود گرفته اند.

امروز، جریان یک سخنرانی در کنفرانس TED ونکوور، رئیس فضای مجازی و مدیر اجرایی شرکت این برنامه ها را تایید کرد و گفت تا یک دهه دیگر اجرایی می شوند.

اما این یک رویای جذاب است . تصور کنید در خانه نشسته اید و ناگهان هوس می کنید بلیط سفر به مریخ، کره ماه و حتی شانگهای را بخرید و به سرعت به آن جا بروید. چه راهکاری پیش روی شما وجود دارد ؟

به نظر می رسد برنامه جدید اسپیس ایکس این سودا را حل کرده است و این شرکت در حال طراحی یک موشک بسیار بزرگ است که قادر به حمل 100 نفر است و سفر نقطه به نقطه را روی زمین بسیار سریع تر از یک هواپیما انجام می دهد . بنابراین شاید سفرهای بین کشورهای مختلف حدود 30 تا 40 دقیقه، طول می کشد.

شوتول (مدیر مجازی این بخش) تخمین زده که هزینه بلیط این موشک ها  چندان بالاتر از حد انتظار نخواهد بود  . او گفت: "من شخصا برای چنین سفری سرمایه گذاری می کنم، چون یک سفر فوق العاده است و از طریق آن می توان صبحانه را در امریکا و عصرانه را در ریاض خورد.

شوتول ادامه داد که ؛  زمانی که بهره وری این سیستم ها تثبیت شود ،؛ می تواند در روز 10 تا 12 بار مسافر جا به جا کند و در نتیجه قیمت های پرواز می شکند.

جزئیات دقیق تری در این مورد منتشر نشده است. نظر شما چیست ؟ یک سفر هیجان انگیز به نظر می رسد .این طور نیست ؟

نظرات بینندگان