arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۷

قطر رسما به مسابقات کوپا آمریکا ۲۰۱۹ دعوت شد / رای قاطع کونمبول به ۴۸ تیمی شدن جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی(کونمبول) رسما از تیم ملی قطر برای حضور در مسابقات کوپا آمریکای ۲۰۱۹ دعوت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قطر رسما به مسابقات کوپا آمریکا ۲۰۱۹ دعوت شد/رای قاطع کونمبول به ۴۸ تیمی شدن جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی(کونمبول) شصت و هشتمین کنگره فیفا را به میزبانی آرژانتین برپا کرد که در این نشست جانی اینفانتینو، رئیس فیفا نیز حضور داشت. کونمبول رسما در این کنگره از تیم ملی قطر برای حضور در رقابت های کوپا آمریکای ۲۰۱۹ دعوت کرد تا شایعات حضور یا عدم حضور قطر در این رقابت ها به پایان برسد.

در این کنگره که تنها اعضای کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی حضور داشتند درباره افزایش تعداد تیم های ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ۳۲ به ۴۸ تیم به رای گذاشته شد که با قاطیت این پیشنهاد رای آورد.

به گزارش فارس، مسابقات کوپا آمریکای ۲۰۱۹ برزیل در این دوره قرار است با ۱۶ تیم برگزار شود. ۱۰ تیم که از خود قاره آمریکای جنوبی هستند و ۶ تیم از ۲ قاره آسیا و اروپا میهمان خواهند بود. برای دعوت کردن تیم های میهمان به نظر می رسد ملاک انتخاب، مالی و اقتصادی است چون قطر در رده بندی فیفا جزو ضعیف ترین تیم های آسیا است و نمی تواند بر اساس رده بندی فیفا در این مسابقات شرکت کند. دو تیم آسیایی دیگر که کاندیدای حضور در این مسابقات هستند به نظر می رسد چین و ژاپن خواهند بود و خبری از ایران که تیم اول آسیا در رده بندی فیفا است، نیست.

نظرات بینندگان