arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۷

فرمان بازرسی از آمازون صادر شد/ دونالد ترامپ رسما در برابر جف بزوس لشگر کشید

طی روزهای اخیر دونالد ترامپ بارها و بارها به آمازون و سرویس پستی این شرکت حمله کرده است.اما این بار رسما تقاضای بازبینی سرویس پستی  و امور مالی آمازون را صادر کرده است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طی روزهای اخیر دونالد ترامپ بارها و بارها به آمازون و سرویس پستی این شرکت حمله کرده است.اما این بار رسما تقاضای بازبینی سرویس پستی  و امور مالی آمازون را صادر کرده است .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، در میان اتهاماتی که به طور مرتب علیه  آمازون مطرح می شد، این بار نوبت به تقاضای اجرایی بررسی نیروی کار عملیاتی و امور مالی این شرکت رسیده است.


رئیس جمهور ایالات متحده؛ دونالد ترامپ بارها آمازون را متهم کرده است که سهم منصفانه خود را برای هزینه های پست پرداخت نکرده است.وی اکنون،پس  از چند هفته اتهام زنی علیه  آمازون مبنی بر عدم پرداخت عوارض منصفانه خود در سرویس های  پستی، فرمان ارزیابی خدمات مالی پستی ایالات متحده(مرتبط با شرکت آمازون ) را صادر کرد.

ترامپ یک هیئت بررسی ویژه را به ریاست استیون منوچین، وزیر خزانه داری، برای ارزیابی امور مالی و عملیات خدمات پستی تشکیل داد. این فرمان با هدف، بررسی و  انتشار یک گزارش است  که هر نوع تغییرات و تحولات سیستم پستی را در طول 120 روز بررسی می کند.

رئیس جمهور  آمریکا در این خصوص گفت: "USPS " (سرویس پستی ایالات متحده) در مسیر مالی ناپایدار قرار دارد و باید برای جلوگیری از کمک مالی مالیات دهندگان بازسازی شود"، رئیس جمهور  تاکید کرد که این سرویس پستی ایالات متحده هم اکنون  65 میلیارد دلار تلفات تجمعی را متحمل شده است و باید تغییرات را به گونه ای انجام داد که تحت " یک مدل کسب و کار پایدار  قرار گیرد. "

اگرچه متن این فرمان به طور مستقیم  سفارش را  به نام غول خرده فروشی آنلاین ثبت نکرده است، اما در هفته های اخیر، ترامپ بارها اتهاماتی مبنی بر اینکه آمازون در استفاده از  سیستم تحویل خود با سرویس پستی ایالات متحده،  همکاری صحیحی نمی کند و در نتیجه  مالیات دهندگان که هزینه ها را می پردازند متضرر می کند، مطرح کرده است.

ترامپ در بخشی از سخنانش رسما نام آمازون را برد و گفت: "از زمانی که نظرات من در خصوص آمازون در مطبوعات منتشر می شود، این شرکت  مجبور به پرداخت پول بسیار بیشتری به اداره پست شده است. در این مورد هیچ شکی نیست."

غول تجارت الکترونیک آمازون  یکی از بزرگترین مشتریان واحد USPS است . بر این اساس اهمیت زیادی در سیستم پستی ایالات متحده دارد.  به عنوان مثال، USPS سرویس اختصاصی  تحویل بسته های آمازون را در سال 2013 تأسیس کرد.

اما آمازون و مدیر عامل آن، جف بزوس، اخیرا اهداف مکرر حملات ترامپ بوده اند.به نظر می رسد این روزها ترامپ به جز حمله به سوریه و مواضع متغیر سیاسی خود مشغله های داخلی عجیب و غریب هم کم ندارد . به نظر شما این حرکت ترامپ به نفع اقتصاد و مالیات دهندگان است یا یک تسویه حساب شخصی با بزوس ؟

نظرات بینندگان