arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۷

التهابات بازار سکه فروکش کرد

با تک نرخی شدن و کاهش قیمت ارز، قیمت سکه در طول هفته ۲۵۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و این کاهش قیمت با توجه به التهابات بازار رقم قابل توجهی بود. در روزهای پایانی هفته شرایط متعدد پیش فروش سکه باعث شد قیمت سکه از التهاب بیفتد و روند نزولی پیدا کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران التهابات بازار سکه فروکش کرده است. وی پیش‌بینی کرد که در روزهای آینده قیمت سکه روند نزولی خود را ادامه دهد.

به گزارش انتخاب؛ قیمت سکه پس از جهش‌های قیمت دلار در سال جدید با افزایش قابل توجهی همراه شد؛ به طوری که در ابتدای هفته به مرز دو میلیون تومان هم رسید اما پس از تک نرخی شدن دلار و تعیین نرخ ۴۲۰۰ تومان برای آن، قیمت سکه هم جهت معکوس پیدا کرد و نزولی شد. در این رابطه محمد کشتی آرای اظهار کرد: در این هفته قیمت اونس جهانی طلا از هر اونس ۱۳۳۰ دلار شروع شد و در روزهای پایانی هفته با توجه به تنش‌های سیاسی و نظامی خاورمیانه و جنگ لفظی که بین کشورهای منطقه اتفاق افتاد، قیمت جهانی طلا افزایش پیدا کرد.

وی افزود: در حالی که قیمت سکه و طلا به دلیل تک نرخی شدن ارز رو به کاهش بود، افزایش قیمت جهانی طلا مانع کاهش بیشتر شد. در ابتدا با توجه به تک نرخی شدن و کاهش قیمت ارز، قیمت سکه در طول هفته ۲۵۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و این کاهش قیمت با توجه به التهابات بازار رقم قابل توجهی بود. در ادامه در روزهای پایانی هفته شرایط متعدد پیش فروش سکه باعث شد قیمت سکه از التهاب بیفتد و روند نزولی پیدا کند.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: با توجه به اینکه بعد از هر افزایش قیمتی که روی قیمت سکه اتفاق می افتد احتیاج به زمان است که کاهش قیمت اتفاق بیفتد، پیش‌بینی می‌شود که در هفته پیش رو این روند کاهشی ادامه داشته باشد تا به یک سطح تعادل و قیمت‌های دلخواه برسد. نکته قابل توجه این است که التهاب و هیجانی که در بازار به وجود آمده بود فعلا فروکش کرده و به نظر می‌آید که اگر تصمیم دولت و بانک مرکزی تداوم داشته باشد می‌تواند به نوعی بازار ارز و سکه و طلا را تحت کنترل قرار دهد و مردم هم از نگرانی افزایش قیمت در امان باشند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان