arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۷

نماینده کالیفرنیا در کنگره :ادای شهادت زاکربرگ تنها ظاهر ماجرا بود/احضار سایر مدیران سلیکون ولی دور از ذهن نیست

یک نماینده کنگره معتقد است احضار زاکربرگ برای جلسه پرسش و پاسخ تنها پوسته بخشی بزرگ از نگرانی های قانونی در حوزه سایبری است و ماجرا ابعادی پیچیده تر دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک نماینده کنگره معتقد است احضار زاکربرگ برای جلسه پرسش و پاسخ تنها پوسته بخشی بزرگ از نگرانی های قانونی در حوزه سایبری است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، نماینده کالیفرنیا در کنگره ؛ آدام شیف از پیچیدگی های حضور زاکربرگ در کنگره و پشت پرده احضار وی سخن گفت . او معتقد است قانون گذاران باید  اصول فناوری را برای قانون گذاری فرا گیرند.
این نماینده کالیفرنیا و  یکی از اعضای کمیته اطلاعاتی مجلس ، می گوید قوانین فنی در حال رشد هستند و ما امیدوارم بتوانیم نظارت بیشتری روی سیلیکون ولی داشته باشیم.

پس از  3 دهه درخشان در سیلیکون ولی، اکنون باید کنگره نیز تمهیداتی برای امنیت اعضای سیلسکون ولی و البته خدمات گیرندگان بیندیشد. آدام شیف می گوید ؛ " نگرانی ما در مورد شبکه هایی مثل  فیس بوک بسیار فراتر و پیچیده تر از آن چه شما  می بیند است."

برنامه های کامپیوتری مثل  فیس بوک  برای سازماندهی پست ها، اخبار و عکس ها ،اطلاعات زیادی در مورد کاربران کسب می کند.اما برای شیف، به عنوان یک نماینده دموکرات در کمیته دائمی انتخابات مجلس نمایندگان که  موظف بود در مورد دخالت روسیه در انتخابات ایالات متحده نیز  تحقیق کند، این موضوعات ساده و روزمره بسیار  کلیدی است. 

مارک زاکربرگ، یکی از بنیانگذاران فیس بوک و مدیر عامل شرکت، طی 2 روز متوالی دهم و یازدهم آوریل  برای ادای  شهادت در کمیته قضایی مجلس سنا، کمیته بازرگانی سنا و کمیته انرژی و بازرگانی در ماراتن جلسات شرکت کرد . جلساتی  که بیش از 2ساعت طول کشید.

در طی این جلسات، زاکربرگ به خاطر اتهام دست داشتن در  کنترل 87 میلیون کاربر  فیس بوک که از سوی یک توسعه دهنده نرم افزار هدایت می شد، عذرخواهی کرد و سپس گزارش ها به کمپانی کمبریج آنالیتیکا(کمپانی تجزیه و تحلیل اطلاعات سیاسی  انگلستان) ، منتقل شد. 

این جلسات باعث شدند ما ظاهری متفاوت از زاکربرگ را ببینیم.زاکربرگی  که معمولا تیشرت معمولی خاکستری، شلوار جین و کفش های ورزشی می پوشید تبدیل شد به  فردی با کت و شلوار رسمی . میلیون ها نفر به تماشای این جلسات پرداختند . اما به اعتقاد شیف این تنها ظاهر ماجرا بوده است.

شیف می گوید : "صرف نظر از مبارزات اخیر ، کنگره متوجه شد که باید قوانین مرتبط با صنعت را به درستی بازنویسی کنیم.
آدام اشیف، نماینده کالیفرنیا نگران این است که چگونه الگوریتم ها محتواهای ما را در شبکه های اجتماعی نشان می دهند.او گفت: " جلسات این هفته با مدیرعامل فیسبوک بود، اما این تنها یک شرکت سیلیکون ولی است و  عمده بحث نیز بر سر مسائل مربوط به حریم خصوصی متمرکز شده بود .این در حالیست که نقص های امنیتی پرشمار تر از این ها هستند."

یکی از مهم ترین کارکردهای شبکه های اجتماعی کسب  بازخوردی است که مردم را به خواندن و به اشتراک گذاری انواع خاصی از پست ها مانند داستان های سیاسی از منابع پر شمار حزبی وا می دارد . شبکه ای مثل فیس بوک نیز افراد را وا می دارد این اطلاعات را باز نشر کنند. 

شیف  در پاسخ به این سوال که  چه تعهداتی در انتظار  شرکت های فعال در حوزه شبکه های اجتماعی خواهد بود گفت "اگر امید ما  این باشد که این سیستم عامل ها می توانند یک نیروی خوب باشند و مردم را با هم متحد کند، بسیار خوش بین هستیم . چرا که  این مدل های کسب و کار تاثیری جدی  در تقسیم بندی های سیاسی و اجتماعی ما دارند. پس این چیزی است که ما باید در مورد آن فکر کنیم."

شیف در خصوص سوال یکی از خبر نگاران که پرسید :دره سیلیکون برای چندین دهه بدون مقررات کار کرده است. آیا وقت آن است که همه چیز تغییر کند؟

پاسخ داد :" من فکر می کنم وقتش است.  جالب توجه است، قبل از این من از اهالی سلیکون ولی  می شنیدم که می گفتند: "این حس وجود دارد که ما ضد قانون و  مقررات هستیم، اما ما اینگونه نیستیم. ما در واقع فکر می کنیم که تعدادی از مقررات ممکن است مفید باشد." من نیز فکر می کنم که یک قاعده قوی برای تنظیم نوعی قانون الزامی است .

من فکر می کنم، ما فقط نظارت را آغاز کرده ایم. پیش از این که  دقیقا بدانیم چگونه این سیستم عامل ها کار می کنند،بنابراین احتمالا خیلی زوداست که مقررات جدیدی وضع کنیم.

وی ادامه داد : "همانطور که می توانید در مجلس سنا ببینید، از زمان رشد فناوری ،پیشرفت قوانین بسیار محدود بوده و من فکر می کنم باید قبل از اینکه بگوییم این مقررات جدید است ، نیاز داریم، بیشتر از این ها  بدانیم.

یک سوال جالب توجه که از شیف پرسیده شد این بود که  چگونه یک مجلس قانونی  در شرایطی که چیز زیادی از تکنولوژی درک نمی کند، مسائل قانونی را حل می کند ؟

شیف پاسخ داد: خب، ما با انجام تکالیف برای آن ها مشکل را حل می کنیم، و این موضوع نیز از نظارت شروع می شود. دره سیلیکون و  شبکه های  اجتماعی تنها مسائل پیچیده ای نیست که ما با آن در ارتباط هستیم. هر بخشی  از مسائل مربوط به ارتباطات مخابراتی بسیار دشوار و پیچیده است  و  ما مجبور بودیم در طول تاریخ این مسائل را حل کنیم. گاهی با موفقیت  بیشتر و گاهی با موفقیت کمتر . 

وی در پاسخ به این سوال که آیا کنگره سایر مدیران ارشد سیلیکون ولی را نیز به کنگره فرا می خواند گفت :

"من فکر می کنم تعامل کنگره با مدیران ارشد سیلیکون ولی موضوع عجیبی نیست و ما باید مدیران را متوجه کنیم که اهمیت مسئولیتی که بر دوش دارند بسیار بالاست. من خودم یک کاربر فیسبوکم.به طور مستقیم هشداری در خصوص آنالیتیکا نگرفتم اما معتقدم نظارت بر شبکه های اجتماعی یک الزام است. چرا که زمینه را برای رشد این شبکه ها فراهم می کند.

 

نظرات بینندگان