arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۲ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۷

اظهارنظر قابل توجه ذوالنور، نماينده اصولگراي قم: معتقدم توییتر باید رفع فیلتر شود و آزادش کنیم/ هر کمکی از دست من بربیاید برای رفع فیلتر توییتر انجام خواهم داد

مجتبی ذوالنور:توييتر حساب و کتاب و مشخصات دارد. من که حساب توييتر داشته باشم، شناسنامه دارم و مي توانم مسئوليت بپذيرم، ولي گروه ها در فضاي مجازي اين گونه نيستند. هر کمکي از دست من بربيايد براي رفع فيلتر توييتر انجام خواهم داد، ولي تا وقتي رفع فيلتر نشده از آن استفاده نخواهم کرد؛ چون به قانون کشور پايبندم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اظهارنظر قابل توجه ذالنور، نماينده اصولگراي قم:معتقدم توییتر باید رفع فیلتر شود و آزادش کنیم/ هر کمکی از دست من بربیاید برای رفع فیلتر توییتر انجام خواهم دادبه گزارش انتخاب ، مجتبی ذوالنور، ماینده مجلس ، توضيحاتي درباره علت فيلترينگ تلگرام و البته علت مخالفتش با فيلترينگ توييتر ارائه داد.
     
     شما صحبتي کرده بوديد مبني بر اينکه تا ٢٠ روز آينده تلگرام فيلتر مي شود؛ از اين صحبت ها اين طور برمي آيد که شما موافق فيلترينگ تلگرام هستيد، درست است؟
     با توجه به تبعات فعاليت پيام رسان هايي که سرورها، مسئولان و مديرانشان در داخل ايران نيستند و هيچ پايبندي و تعهدي نيز به قوانين کشور ندارند، در نتيجه فعاليت شان مي تواند براي منافع ملي و مردم مشکل ساز باشد.
     
     در چه زمينه اي مي تواند مشکل ساز باشد؟
    در همه ابعاد. مثلا تلگرام با خلق پول مجازي، از طريق فروش بيت کوين، در مدت کوتاهي حدود يک ميلياردو ٧٠٠ ميليون يورو از داخل کشور سرمايه جذب کرد.
     
     اما قبل از بحث پول مجازي نيز زمزمه هاي فيلترينگ تلگرام شنيده مي شد.
     آن ملاحظات ديگري بوده است. حالا اگر «گرام» را جايگزين «بيت کوين» کنند، با توجه به حجم فراخوان هايي که اتفاق خواهد افتاد، اتفاقي خطرناک تر از موسسات مالي رخ خواهد داد. موسسات مالي در حوزه داخلي هستند و از دستگاه هاي ذي ربط مي توان توقع داشت که کاري کنند؛ اما در حوزه پول هاي مجازي که سرورها و مديرانش داخل کشور نيستند، نه مردم راهي براي دسترسي به آنها دارند و نه مسئولان.
     
     فکر نمي کنيد اطلاع رساني و آگاهي سازي دراين باره بهتر از فيلترينگ باشد؟
    اطلاع رساني و آگاه سازي سر جاي خودش. درباره مواد مخدر هم مي توانيم همين کار را کنيم؟
     
     اين موضوع با مواد مخدر فرق دارد!
     چه فرقي دارد؟ درباره دزدها هم بياييم اطلاع رساني کنيم و پليس را منحل کنيم؟ شما جلوي بچه چاقو و آب جوش بگذاريد و بگوييد خوب نيست... .
     
     يعني مردم مانند بچه هستند؟
     خير؛ من چنين چيزي نمي گويم؛ ولي پدر و مادر در مقابل بچه مسئوليت دارند. بايد وظيفه شان را درست انجام دهند.
     
     اما تفاوتي که هست، اين است که بچه متوجه خطرات احتمالي نمي شود.
     چه کسي مي گويد؟! گاهي بچه از پدر و مادر نيز بيشتر متوجه مي شود.
     
     اما من و شما که آب جوش روي خودمان نمي ريزيم!
     چرا نمي کنيم؟! پدر و مادر مسئوليت دارند. من سوال مي کنم؛ چرا امروز مردم يقه بانک مرکزي را مي گيرند؟ به چه عنوان؟ يک فردي در موسسه مالي پول اينها را خورده و رفته.
     
     چون مردم فكر مي كردند که مجوز دارند يا تحت نظارت بانک مرکزي هستند و ... .
     مجوز داشته باشند؛ مردم هم عقل، فهم و درک داشتند. حرفشان اين است که چرا جلوي کسي را که فاقد صلاحيت بوده، نگرفته ايد؟ امروز مي گويد تلگرام فاقد مجوز است و پول مردم را مي برد، پس من مي بندمش. وظيفه مسئوليتي بايد انجام شود. اين توهين به شعور مردم نيست و با اطلاع رساني هم حل نمي شود؛ شما هم مغلطه نکنيد (با خنده).
     
     آيا مشکل با فيلترينگ حل مي شود؟ مثلا توييتر فيلتر است ولي اين همه کاربر دارد. خود شما هم گويا به تازگي حساب کاربري باز کرده ايد.
     ابتدا بگويم آن حسابي که به نام من درست شده، جعلي است؛ من هيچ حساب توييتري ندارم و تا زماني که توييتر مجاز نشود، از آن استفاده نخواهم کرد.
     
     اما خيلي از مقامات رسمي و بلندپايه کشور حساب توييتري دارند.
     خب هستند؛ اما من خودم را مي بينم. چون توييتر مجاز نيست، استفاده نکرده ام و و حساب توييتري هم ندارم. هروقت مجاز شد، حتما استفاده مي کنم؛ اما من که آن حرف ها را مي زنم، معتقدم توييتر بايد رفع فيلتر شود و آزادش کنيم.
     
     چه فرقي دارند؟
     چون توييتر حساب و کتاب و مشخصات دارد. من که حساب توييتر داشته باشم، شناسنامه دارم و مي توانم مسئوليت بپذيرم، ولي گروه ها در فضاي مجازي اين گونه نيستند. هر کمکي از دست من بربيايد براي رفع فيلتر توييتر انجام خواهم داد، ولي تا وقتي رفع فيلتر نشده از آن استفاده نخواهم کرد؛ چون به قانون کشور پايبندم.
     
     تلاشي هم در اين راستا داشتيد؟
     بله با وزير ارتباطات.
     
     اما وزير ارتباطات در فيلتر و رفع فيلتر نقش زيادي ندارد.
     اگر نياز باشد با قوه قضائيه و شوراي عالي امنيت ملي و هرجا لازم باشد رايزني خواهم کرد؛ چون به اين موضوع معتقدم و پيگيري مي کنم.
     
     با معاون دادستان و کميته تعيين مصاديق صحبتي کرده ايد؟
     هنوز نه، ولي آمادگي دارم و حمايت مي کنم.

منبع :شرق

نظرات بینندگان