arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۸ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۷

اسکای نیوز: آمریکا ۱۰۰ تا ۱۲۰ موشک به سوریه شلیک کرد / یک کشتی آمریکایی در دریای سرخ و بمب‌افکن‌های بی ۱ در حمله مشارکت کردند / نخست وزیر کانادا از حمله به سوریه حمایت کرده

شبکه خبری اسکای نیوز عربی در خبری فوری اعلام کرد: واشنگتن صبح شنبه (به وقت تهران) 100 تا 120 موشک به مواضع نظامی سوریه شلیک کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمریکا 100 تا 120 موشک به سوریه شلیک کرد

شبکه خبری اسکای نیوز عربی در خبری فوری اعلام کرد: واشنگتن صبح شنبه (به وقت تهران) 100 تا 120 موشک به مواضع نظامی سوریه شلیک کرده است.

اسکای نیوز به نقل از «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا اعلام کرد که وی از حمله ائتلاف آمریکا به سوریه حمایت کرده است.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا نیز در این باره گزارش داد: دستکم یک کشتی جنگی آمریکایی مستقر در دریای سرخ، و بمب افکن های بی 1 در حمله نظامی به سوریه مشارکت داشته است.
پیش از تجاوز آمریکا و متحدان آن به سوریه که بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد صورت گرفت، بسیاری از تحلیلگران نسبت به تبعات و عواقب نامطلوب آن در افزایش تنش در منطقه هشدار دادند.
رسانه‌های غربی در روزهای گذشته مدعی استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما سوریه شده بودند‌ و آمریکا، انگلیس و فرانسه به همین بهانه، احتمال اقدام نظامی مشترک علیه این کشور را مطرح کردند.
ادعای استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی درحالی مطرح می شود که دولت دمشق، در پی توافق سال 2014، موافقت کرد که تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل دهد و تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان