arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۳ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۷

روسیه: درباره دست داشتن انگلیس در حمله شیمیایی در دوما مدرک داریم

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: کشورهای غربی و در راس آن آمریکا هنوز هیچ اسناد و مدارکی دال بر استفاده از سلاح شیمیایی در دوما ارائه نکرده‌اند، این در حالی است که این کشورها دولت سوریه را کورکورانه به استفاده از این سلاح در این شهر متهم کردند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، شواهدی در دست دارد که اثبات می‌کنند انگلیس به صورت مستقیم در اداره اقدامات تحریک‌آمیز شیمیایی در دوما در هفتم ماه آوریل دست داشته است.

به گزارش انتخاب به نقل از روسیا الیوم، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در گفت‌وگوی مطبوعاتی گفت: اطمینان داریم که گروه "کلاه سفیدها" از سوم تا شش آوریل توسط لندن تحت فشار قرار گرفتند تا عملیات تحریک‌آمیز از پیش طراحی شده را در دوما سریعتر اجرایی کنند.

وی افزود، انگلیس به کلاه سفیدها اعلام کرده بود که شورشیان جیش الاسلام دمشق را سوم تا ششم آوریل مورد هدف قرار داده و واکنش نیروهای دولتی را برخواهند انگیخت و کلاه سفیدها باید از حمله دولت برای اجرای اقدامات تحریک‌آمیز شیمیایی خود در دوما استفاده کنند.

کوناشنکوف تاکید کرد، کشورهای غربی و در راس آن آمریکا هنوز هیچ اسناد و مدارکی دال بر استفاده از سلاح شیمیایی در دوما ارائه نکرده‌اند، این در حالی است که این کشورها دولت سوریه را کورکورانه به استفاده از این سلاح در این شهر متهم کردند.

وی تصریح کرد، وزارت دفاع روسیه اسناد و شواهد بسیاری دارد که اثبات می‌کنند آنچه هفتم آوریل در دوما رخ داد اقدام مدیریت شده تحریک‌آمیزی بوده و هدف از آن گمراه کردن افکار عمومی و توجیه حملات موشکی آمریکا به سوریه است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه از آمادگی مرکز آشتی این کشور در سوریه برای تامین امنیت تیم کارشناسان سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی و فراهم کردن شرایط کار مطلوب برای آنها در منطقه خبر داد که به زودی به غوطه شرقی خواهند رفت.

وی همچنین گفت، مسکو امیدوار است این تیم برای دستیابی به حقیقت به صورت مستقل و شفاف عمل کند و در کار خود از شخص سومی دستور نگرفته و از شبکه‌های اجتماعی اطلاعات ساختگی و بدون منبع نگیرند.

کوناشنکوف افزود، روسیه امیدوار است که موضع سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی میزان تنش در منطقه را کاهش و نسبت به حفظ صلح در سوریه کمک‌کننده باشد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: روسیه ، حمله شیمیایی
نظرات بینندگان