arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۶ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۷

ترکیه: از اینجرلیک در حمله امروز استفاده نشد/ حمله به ما اطلاع داده شد

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: حمله به سوریه قبلا به ما ابلاغ شد و در این حمله پایگاه هوایی اینجرلیک مورد استفاده قرار نگرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد، سه کشوری که امروز (شنبه) به سوریه حمله کردند، برای اجرا کردن حملات خود از پایگاه هوایی اینجرلیک استفاده نکرده‌اند.

به گزارش انتخاب به نقل از روسیه الیوم، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی گفت: حمله به سوریه قبلا به ما ابلاغ شد و در این حمله پایگاه هوایی اینجرلیک مورد استفاده قرار نگرفته است.

پایگاه هوایی اینجرلیک یک فرودگاه نظامی متعلق به نیروی هوایی ترکیه است. این فرودگاه در شهر آدانا در جنوب کشور ترکیه قرار دارد.

کالین گفت، به دستور روسای جمهور ترکیه و آمریکا رییسان ستاد مشترک ارتش دو کشور پیش از حملات نظامی علیه سوریه به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

وی افزود: عدم واکنش به دولت سوریه قابل قبول نیست، خطری که سلاح شیمیایی ایجاد می‌کند واقعیت کشته شدن صدها هزار تن در سوریه با سلاح متعارف را تغییر نمی‌دهد. موضع ترکیه در قبال سوریه روشن است و آن مخالفت با دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، استفاده از سلاح شیمیایی و متعارف، جنگ داخلی و کشتار انسانی و کوچاندن‌ آنهاست.

منبع: ایسنا
برچسب ها: اینجرلیک ، ترکیه
نظرات بینندگان