arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۷

ادعای چاووش اوغلو: حمله به سوریه علیه دولتی صورت گرفت که از سلاح شیمیایی استفاده کرده/ این اقدام باید زودتر انجام می‌شد

چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه ساعاتی پس از استقبال این کشور از حمله غربی به سوریه اعلام کرد که آنکارا همیشه بر راه‌حل سیاسی در سوریه تمرکز و آنچه وی آن را «نجات سوریه از نظام فعلی » خواند، تمرکز دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر خارجه ترکیه ضمن حمایت از حمله امروز سه کشور غربی به سوریه اعلام کرد که این اقدام باید زودتر انجام می‌شد.

به گزارش انتخاب؛ «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه ساعاتی پس از استقبال این کشور از حمله غربی به سوریه اعلام کرد که آنکارا همیشه بر راه‌حل سیاسی در سوریه تمرکز و آنچه وی آن را «نجات سوریه از نظام فعلی » خواند، تمرکز دارد.

بر اساس گزارش شبکه «تی‌آر‌تی»، وی مدعی شد بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه علیرغم تمام توافق‌ها و تعهدها، علیه ملت خودش وارد عمل شده و حمله فعلی متوجه دولت سوریه بوده است نه ملت این کشور.

چاووش اوغلو همچنین ادعا کرد: این حمله علیه دولتی صورت گرفت که از سلاح شیمیایی استفاده کرده و حمله مذکور باید زودتر انجام می‌شد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه هم که روز گذشته گفته بود امیدوار است جهان علیه دولت سوریه متحد شود، از حمله آمریکا استقبال کرد و آن را واکنشی متناسب به حادثه دوما توصیف کرد.

پس از نمایش شیمیایی یک هفته پیش در دوما واقع در غوطه شرقی وموج اتهام‌زنی‌ها به دولت سوریه، سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه امروز (شنبه) به مناطقی از این کشور (سوریه) حمله کردند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان