arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷

معاون شهردار: طرح جدید ترافیک تهران اول اردیبهشت آغاز می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اجرای طرح جدید ترافیک پایتخت از روز شنبه اول اردیبهشت ماه 97 آغاز خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طرح جدید ترافیک تهران اول اردیبهشت آغاز می شود

محسن پورسیدآقایی روز یکشنبه در حاشیه پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران، افزود: تاخیری در اجرای طرح وجود ندارد و پیش از این نیز زمان آغاز طرح ابتدای اردیبهشت ماه اعلام شده بود.
وی با اشاره به اینکه کار ثبت نام متقاضیان طرح ترافیک از اسفند سال گذشته آغاز شده، اظهار داشت: بیش از 75 هزار متقاضی دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک سال 97 تاکنون از طریق سامانه اینترنتی ثبت نام کرده اند.
پورسیدآقایی در خصوص ثبت نام متقاضیان گروه های خاص نیز افزود: کار بررسی مدارک ثبت شده این گروه متقاضیان(خبرنگاران و جانبازان) در سامانه آغاز و درحال انجام است.
معاون شهردار تهران در خصوص شارژ یک میلیون تومانی حساب شهروندی متقاضیان ورود به محدوده طرح ترافیک نیز گفت: این مبلغ برای متقاضیانی است که همه روزهای سال در محدوده طرح ترافیک تردد می کنند.
پورسیدآقایی افزود: برای اینکه این افراد کسری حساب برای پرداخت عوارض تردد نداشته باشند، اعلام کردیم حساب شهروندی خود را یک میلیون تومان شارژ کنند.
به گفته وی، این مبلغ در حساب شهروندی فرد واریز می شود که صاحب حساب امکان برداشت از حساب را نیز دارد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: گروه های خاص متقاضی طرح ترافیک از جمله خبرنگاران نیازی به شارژ یک میلیون تومانی حساب شهروندی خود ندارند.
وی در خصوص طرح ترافیک وانت بارها و خودروهای تاکسی سرویس(آژانس) شهر تهران نیز گفت: براساس مصوبه شورای شهر و تایید فرمانداری تهران، برای این گروه از متقاضیان نیز 50 درصد تخفیف خرید مجوز روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک در سال 97 درنظر گر فته شده است.
پورسیدآقایی افزود: مالکان این خودروها باید درخواست خود را در سامانه اینترنتی اعلام شده، ثبت کنند.

* ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین در خصوص نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس های شهر در سال جدید، گفت: تعیین کرایه جدید ناوگان حمل و نقل عمومی منوط به مصوبه شورای شهر است.
پورسیدآقایی افزود: هرگونه افزایش کرایه تاکسی ، اتوبوس و مینی بوس در سطح شهر تهران بدون مجوز شورای شهر ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.
وی تصریح کرد: یک فوریت لایحه تعیین کرایه تاکسی و اتوبوس های شهر تهران در شورای شهر به تصویب رسیده که با نهایی شدن این لایحه، مراتب جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.
به گفته وی، تا زمان ابلاغ مصوبه جدید شورا، نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران هیچ تغییری نخواهد داشت.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان