arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷

رویترز : انگلیس برای حمله سایبری متقابل علیه روسیه اعلام آمادگی کرد / زیرساخت‌های دولتی خط قرمز کابینه ترزا می هستند

دولت انگلستان اعلام کرد در صورتی که زیرساخت های دولتی از سوی روسیه مورد حمله  قرار گیرد، انگلستان می تواند حمله سایبری متقابلی را انجام دهد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت انگلستان اعلام کرد در صورتی که زیرساخت های دولتی از سوی روسیه مورد حمله  قرار گیرد، انگلستان می تواند حمله سایبری متقابلی را انجام دهد. 


به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از رویترز ،ساندی تایمز در گزارشی به نقل از منابع امنیتی ناشناس در وزارت دفاع بریتانیا نوشت ؛,بریتانیا آماده است در صورت لزوم هر نوع حمله و تهدید روسیه در حوزه سایبری را به شکلی سخت پاسخ دهد. 


روابط بریتانیا با روسیه در مقیاس تاریخی همواره محدود بوده و این روزها نیز پس از ماجرای مسمویت جاسوس سابق روسیه سرگئی اسکریپال و دخترش در انگلیس  رو به تیرگی بیشتری گذاشت. درواقع بریتانیا روسیه را  متهم کرد و باعث اخراج دیپلمات های این کشور به شکل  گسترده از این کشور شد.

در حال حاضر نیز امنیت سایبری تبدیل به نقطه کانونی روابط بین 2 کشور شده است. فارغ از حواشی مرتبط با سوریه ، بریتانیا و روسیه مشکلات دیگری نیز دارند.  رئیس سازمان جاسوسی بریتانیا در این خصوص گفت : "ما همواره  در معرض رفتار غیرقابل پذیرش سایبری روسیه قرار داریم" و افزود که در چنین شرایطی  تقاضا برای تخصص سایبری از سوی نهادهای امنیتی بریتانیا افزایش خواهد یافت.

افزون بر این ها ساندی تایمز به این موضوع اشاره کرد که مقامات جاسوسی بریتانیا در حال آماده سازی برای مقابله با هکرهای حمایت شده از روسیه  هستند .چرا که زیرساخت های دولتی خط قرمز کابینه ترزا می هستند. 

نظرات بینندگان