arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷

قاهره: از اقدام نظامی آمریکا اطلاع نداشتیم

وزیر خارجه مصر با اشاره به اینکه مصر در راستای تحقق منافع مردم سوریه و اجرای راه‌حل‌ سیاسی تلاش می‌کند، گفت: بحران سوریه و تصمیم برای بمباران سوریه در نشست امروز سران کشورهای عربی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دفتر ریاست جمهوری مصر حمایت خود از کشور سوریه را اعلام و تاکید کرد، از هیچ شبه‌نظامی و تنش نظامی که اوضاع را در این کشور پیچیده‌تر می‌کند، حمایت نمی‌کنیم.

به گزارش انتخاب؛ به نوشته روزنامه مستقل رای الیوم، بسام راضی، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر اظهار داشت: تنش‌هایی که بحران سوریه به تازگی شاهد آنهاست، موجب نگرانی شدید قاهره شده است.

بسام راضی در مصاحبه با شبکه یک تلویزیون مصر در شهر الدمام عربستان بر موضعگیری ثابت مصر در مورد بحران فعلی سوریه از جمله حفظ یکپارچگی سوریه، حمایت از مردم این کشور، دولت مشروع و ارتش آن و حق شهروندی تاکید کرد و گفت: مصر از گروه‌های تروریستی حمایت نکرده و مخالف تقسیم سوریه است.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر اظهار داشت: عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در گفتگویش با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت کامل خود را از مساله فلسطین جهت تشکیل کشور فلسطین با پایتختی قدس شرقی و مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ اعلام کرد.

وی افزود:‌ سیسی در دیدار با فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی از آخرین تحولات در این کشور اطلاع یافت و بر حمایت مصر از تمامی نهادها در لیبی تاکید کرد و خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در سال میلادی جاری شد.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر نیز در گفتگویی تلفنی با این شبکه ماهواره‌ای اظهار داشت: هیچگونه مشورت یا اطلاع‌رسانی با مصر در مورد قصد آمریکا برای اجرای عملیاتی علیه سوریه انجام نشد اما منابع دیپلمات تمام آنچه در مورد این عملیات در سوریه اعلام شده را دنبال می‌کنند.

شکری در ادامه تاکید کرد:هیچگونه هشدار قبلی در خصوص این عملیات وجود نداشت.

وزیر خارجه مصر در ادامه با اشاره به اینکه مصر در راستای تحقق منافع مردم سوریه و اجرای راه‌حل‌ سیاسی تلاش می‌کند، گفت: بحران سوریه و تصمیم برای بمباران سوریه در نشست امروز سران کشورهای عربی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: تنش‌های نظامی نتیجه‌ای نداشته بلکه برعکس باعث پیچیدگی‌های بیشتر در گسترش تروریسم و فروپاشی کشور سوریه شده و مصر همواره برای حفظ وحدت سوریه و تمامیت ارضی آن و دوری از روند نظامی و تحقق صلح تلاش می‌کند.

شکری درباره روابط دو کشور مصر و سوریه نیز گفت: در دوره گذشته ارتباطی وجود نداشت و ما اطلاعاتی درباره حمله شیمیایی دمشق نداریم، ما خواستار انجام تحقیقات و اتخاذ تدابیر لازم در مورد عامل این حمله هستیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: قاهره
نظرات بینندگان