arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷

پایانی برای پنهان سازی احساسات/این تکنولوژی تمامی عواطف شما را رو می کند

یک تکنولوژی جدید، آماده است تا تمامی احساسات افراد را بدون کم و کاست تشخیص دهد ،آن هم تنها از طریق بررسی چهره .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک تکنولوژی جدید، آماده است تا تمامی احساسات افراد را بدون کم و کاست تشخیص دهد ،آن هم تنها از طریق بررسی چهره .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از ژاپن تایمز یک دانشمند ارشد این پروژه می گوید: بسیاری از افراد در تلاشند تا احساسات خود را در بازه های زمانی مختلف پنهان کنند.اما اکنون تکنولوژی تا حدی پیشرفت کرده که پنهان کردن احساسات عملا غیر ممکن است.

در تکنولوژی ابداعی ما سنسورهای ترکیبی با هوش مصنوعی می توانند نشان دهند که آیا کسی دروغ می گوید یا به دنبال خشونت است یا خیر.

آقای کروم ادامه داد : "این پایانی برای آن چه به «پوکر فیس » مشهور است، خواهد بود. برای مثال انقباض چشم نشان می دهد که مغز چگونه کار می کند و گرمای تابشی از سیگنال های پوستی می توانند مشخص کنند که آیا ما فردی حساس هستیم و یا حتی رمانتیک می شویم یا خیر . 

حتی مقدار دی اکسید کربنی که توسط   فرد تولید می شود نشان دهنده وجود برخی میکرو ارگانیسم ها در بدن وی است. طبق نظر عصب شناسان، حتی نحوه سخنان افراد می تواند نشان دهد که  آیا در معرض ابتلا به زوال عقل، دیابت، بیماری مولتیپل اسکلروز یا اختلال دوقطبی هستند.

امواج مغزی می توانند نشان دهند که آیا توجه فرد به کجاست و یا صرف نظر از این که شما و او به یکدیگر نگاه می کنید ذهن او در جایی دیگر سیر می کند.  با همه این ها کروم می گوید گروه تحت سرپرستی او موفق شده اند،از طریق هوش مصنوعی الگوهایی و عوامل مختلف  را تجزیه و تحلیل کرده و نوعی الگوی پیش بین تهیه کنند. "

کروم می گوید: "این اکتشافات واقعا ترسناک  به نظر می رسد اما بد نیست بدانیم این موارد به شدت مهم هستند و در آینده بشر بسیار اثرگذار خواهند بود."

برای مثال وقتی یک دانش آموز کم سن در خانه تحت خشونت است اما می ترسد با اولیای مدرسه موضوع مذکور را مطرح کند، می توان با کمک این تکنولوژی وضعیت کودک را بررسی کرد و برای نجات او اقدام کرد.

افزون بر این حتی می توان از این تکنولوژی برای موارد روانشناسی مثل مشاوره زوجین استفاده کرد و هنرمندان قادر خواهند بود تا واکنش های عاطفی افراد را نسبت به تولیدات خود ببینند.

کروم گفت: "تیم من به دنبال خلق جهانی است که هم حسی و درک یکدیگر در آن چندین برابر باشد."

نظر شما چیست ؟آیا این نوعی نقض حریم خصوصی است یا یک تکنولوژی عالی برای افرادی که قادر به بیان احساس خود نیستند ؟

نظرات بینندگان