arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۱ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷

تعهد سنگین ایلان ماسک:تسلا به زودی به سوددهی بالا می رسد/دوران آزمون و خطای تسلا3 تمام شد؟

ایلان ماسک سرانجام اعلام کرد که تسلا آماده است روند سوددهی گسترده خود را آغاز کند. این در حالی است که این روزها سرنوشت تسلا 3 در مظن انتقادات است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلان ماسک سرانجام اعلام کرد که تسلا آماده است روند سوددهی گسترده خود را آغاز کند. این در حالی است که این روزها سرنوشت تسلا 3 در مظن انتقادات است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان ان ، ایلان ماسک در یک اظهار جنجالی متعد شد تسلا را به سوددهی بالا برساند .
وی به طور دقیق  متعهد شد که تسلا در سه ماهه سوم و چهارم سال جاری سود خود را چندین برابر خواهد کرد. در صورت تحقق این ماجرا، شاهد  یک دستاورد بسیار بزرگ خواهیم بود. دستاوردی که حتی برای مردی مثل ایلان ماسک که سودای تسخیر مریخ را دارد چشمگیر است. 

در سال 2010، تسلا یک ضرر قابل توجه داشت. ضرری که در مجموع رقم چشمگیر 4،6 میلیارد دلار را شامل می شد. اما  ماسک اکنون قول یک پیشرفت بزرک را داده است، آن هم در شرایطی که بر اساس براوردهای وال استریت ژورنال، تسلا باید بین 2.5 تا 3 میلیارد دلار در اواخر امسال سود کند تا از ورشکستگی احتمالی پیشگیری کرده باشد. 

بسیاری از کارشناسان اقتصادی طی ماه های گذشته ایلان ماسک را متهم کردند که به جای نگرانی برای شرکت خود به دنبال توسعه خط تولید تسلا است. بنابراین به جای تبدیل سود. سرمایه گذاران و وام دهندگان ماشین های الکتریکی را ملزم به پرداخت میلیاردها دلار کرده و سودی را روانه جیب سهامداران نکرده است . 

 اخیرا نیز سهام تسلا در سایه همین  نگرانیها در خصوص  تولید مدل 3  کاهش داشته است. تسلا  تا منون 500 هزار سفارش برای این خودرو دریافت کرده است. اما تنها حدود 12،50 تعداد سفارش تا پاین ماه مارس وارد خط مونتاژ شده و این رکوردی است که از سپتامبر گذشته تا کنون سیر نزولی داشته است.

اما چرا ایلان ماک این وعده را داده آن هم در شرایطی که می داند برای پیشرفت نیاز به تلاش بیشتر و سرمایه کلان تری دارد. در ماه فوریه، ماسک گفت من مختاطم و در عین حال خوشبینم .

 

تسلا پیش بینی کرده است که تا پایان ماه ژوئن، ظرفیت تولید 5 هزار  خودرو  مدل 3 را به دست خواهد آورد و به زودی به عدد  10 هزار خودرو در هفته یا حدود نیم میلیون  در سال  خواهد رسید. 

اما پرسش اینجا است که آیا این ها وعده هایی برای آرام کردن سهامدارن هستند و یا واقعا قابل اجراهستند . 

 

 

نظرات بینندگان