arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۱ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
مهدی مهرور خبر داد:

احتمال جاری‌شدن سیل و ریزش کوه در استان البرز/خودداری مردم از توقف در حاشیه رودخانه و سفر غیر ضروری

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز ضمن تاکید بر پرهیز از سفرهای غیرضروری و توقف در حاشیه رودخانه، از احتمال وقوع سیل، ریزش کوه، وزش باد و یا هرگونه حادثه احتمالی به مردم هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احتمال جاری‌شدن سیل و ریزش کوه در استان البرز/خودداری مردم از توقف در حاشیه رودخانه و سفر غیر ضروری

مهدی مهرور گفت: در پی پیش‌بینی وضعیت جوی؛ براساس بررسی آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از فعالیت امواج ناپایدار و نسبتاً قوی سطوح میانی و همراهی آن با الگوی پر فشار سطح زمین  و کاهش دما در منطقه البرز مرکزی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه مورخ 26 و 27فروردین ماه 97 آسمان استان ابری و مه آلود، بارش‌های متناوب رگباری (در بعضی ساعات در ارتفاعات بارش به‌صورت برف)، وزش باد شدید و لحظه ای، رعد و برق مورد انتظار است. 


مهرور از شهروندان خواست از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، رودخانه‌های فصلی و دائمی و آب گرفتگی معابر شهری در مناطق یاد شده خودداری کنند. 


مدیرکل مدیریت بحران استانداری افزود: همچنین مردم از سفر غیر ضروری به‌دلیل احتمال ریزش سنگ و رانش کوه به سبب بارش باران و برف در جاده های کوهستانی و دامنه‌های پرشیب نیز  خودداری کنند.


وی به شهروندان نیز توصیه کرد: تجهیزات زمستانی (زنجیر چرخ، لباس گرم، وسایل گرمایشی، مواد غذایی کافی و...) به همراه داشته باشند و از توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

 

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان