arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۹ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷

آلبرایت: غرایز غیردموکراتیک ترامپ ناراحت‌کننده است

وزیر خارجه اسبق آمریکا با اشاره به رفتارهای رهبر کنونی کاخ سفید گفت: نمی‌خواهم او را فاشیست خطاب کنم. حرفم این است که او رئیس‌جمهوری است که غرایز غیردموکراتیک دارد و این برایم ناراحت‌کننده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایسنا، مادلین آلبرایت که در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا خدمت می‌کرد، گفت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا غرایز غیردموکراتیکی دارد که از نظر او دردسرساز و ناراحت‌کننده است.

آلبرایت یکشنبه در گفت‌وگو با فرید زکریا در سی‌ان‌ان تاکید کرد: او را فاشیست نمی‌نامم. حرفم این است که او یک رئیس‌جمهوری است که غرایز غیردموکراتیک دارد که برایم ناراحت‌کننده است.

آلبرایت که به تازگی کتابی درباره فاشیسم به رشته تحریر درآورده است، گفت، غرایز رئیس‌جمهوری آمریکا مثل این تفکر که خودش را بالاتر از قانون بداند، مطبوعات را دشمن ملت خطاب کند و به سرعت به اختلافات موجود در جامعه دامن بزند، موجب نگرانی این سیاستمدار کهنه‌کار می‌شود. از نظر آلبرایت، ترامپ فردی است که به گونه‌ای مردم را به بازی می‌گیرد که به لحاظ پروپوگاندا خطرناک است.

او تاکید کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا شرایطی ایجاد کرده است که تنها یک گروه از مردم را می‌شناسد؛ بدون اینکه حقوق انفرادی سایرین را به رسمیت بشناسد.

وزیر خارجه اسبق آمریکا گفت: ترامپ در گذشته به گونه‌ای رفتار کرده است که گویی بالاتر از قانون است.

وی در ادامه از فقدان احترام ترامپ به نهادهای دموکراتیک ابراز نگرانی کرد.

آلبرایت از منتقدان سرسخت رئیس‌جمهوری آمریکاست و اخیرا هم در مطلبی برای نیویورک تایمز از ترامپ بابت عقب‌نشینی از نقش رهبری این کشور در عرصه جهانی انتقاد کرد. آلبرایت سه‌شنبه گذشته کتابی تحت عنوان "فاشیسم: یک هشدار" را به بازار عرضه کرد.

نظرات بینندگان