arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۳ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷

خداحافظی اوبر با فیلیپین/آیا تاکتیک خسروشاهی برای آسیای جنوب شرقی جواب می دهد ؟

پس از یک دوره طولانی رقابت اوبر با سرویس های خدمات دهنده حمل و نقل در آسیای جنوب شرقی، بالاخره این شرکت تصمیم گرفت برای موفقیت از یک بازار ترکیبی و ادغام شده استفاده کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

پس از یک دوره طولانی رقابت اوبر با سرویس های خدمات دهنده حمل و نقل در آسیای جنوب شرقی، بالاخره این شرکت تصمیم گرفت برای موفقیت از یک بازار ترکیبی و ادغام شده استفاده کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از مجله فناوری آسیا ، سرویس های خودران اوبر در فیلیپین یکشنبه شب اعلام کردند  که برنامه آن ها از  روز دوشنبه (امروز )در فیلیپین تعطیل خواهد شد. 

اوبر اعلام کرد؛  از این پس رانندگان و کاربران اوبر در فیلیپین باید از  گزینه ای برای دانلود برنامه Grab و ثبت نام برای رزرو سواری " اوبر استفاده کنند و یا از طریق یک لینک ایمیلی به وب سایت گراب رفته و گزینه های جدید را استفاده کنند. چرا که اوبر دیگر به طور مستقل در فیلیپین سرویس ارائه نمی دهد.

اما پرسش اصلی اینجا است که آیا این ادغام مورد قبول وزارت ارتباطات فیلیپین است یا خیر. مدتی پیش یعنی در تاریخ 7 آوریل به 2  شرکت اخطار داده شده بود که هریک به طور جداگانه فعالیت کنند و در یکدیگر ادغام نشوند. اکنون هنوز خبری در مورد تایید رسمی ادغام جدید اوبر با شرکت ثانویه منتشر نشده است. 

خروج اوبر از فیلیپین و  سنگاپور به عنوان تنها بازارهای آسیای جنوب شرقی می توان نگران کننده توصیف کرد. شاید بر همین اساس هم باشد که اوبر تصمیم گرفته برای ابقای خود در منطقه از یک ادغام استفاده کند. 

اگرچه کمپانی ادغامی Grab and Uber اعلام کرد ادغام خود را در 26 مارس و 8 آوریل در بازارهای دیگر مانند مالزی، اندونزی و تایلند از مدت ها پیش اعلام کرده اند. اما مقامات ضد تراست در سنگاپور و فیلیپین بررسی هایی جدی را آغاز کردند و  گفتند که این قرارداد ممکن است رقابت سرویس های محلی را تهدید کند.

نظرات بینندگان