arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷

تولید ۳۷درصد تایرهای سواری خودروسازان در کویرتایر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل شرکت کویرتایر با بیان اینکه ۱۶درصد شاغلین بخش صنعت استان در این شرکت هستند، گفت: در حال حاضر قریب به 33 درصد،تولید حلقه ای تایرهای سواری کشور و ۳۷ درصد از نیاز تایر سواری( حلقه)خودروسازان کشور در این کارخانه استان تولید می‌شود.

به گزارش تابناک، مهندس سید محمد حسین زینلی در نخستین نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی که به مناسبت سال حمایت از کلالی ایرانی و به ابتکار استاندار خراسان جنوبی در محل کارخانه کویرتایر برگزار شد، اظهار داشت: این شرکت در نوع خود دارای چند رکورد کشوری است که با 23 نوبت افزایش سرمایه نمونه سرآمدی از جمع آوری منابع اندک و انجام کارهای بزرگ در کشور است.

وی با بیان اینکه شرکت کویرتایر بزرگترین واحد صنعتی استان خراسان جنوبی است، گفت: شرکت کویرتایر زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم 7 هزار و 189 نفر را فراهم کرده است.
مدیرعامل شرکت کویرتایر با اشاره به اینکه ارزش فروش کویرتایر 15 درصد مجموع ارزش بازار داخلی سواری رادیال در کشور است، افزود: برای نخستین بار در صنعت تایر کشور این شرکت تایر بدون تیوپ را تولید کرده است.

مهندس زینلی تاکید کرد: شرکت کویرتایر با استفاده از روش مهندسی معکوس و نرم‌افزارهای شبیه‌ساز پیشرفته اقدام به طراحی و تولید تایر سبز کرده است.

به گفته وی تایر سبز 10 درصد وزن کمتر، 2.5 درصد مصرف سوخت پایین‌تر، 12 تا 16 درصد مقاومت غلتشی کمتر و 20 درصد فرسایش کمتر یا به مفهوم دیگر طول عمر بیشتری نسبت به سایر تایرها دارد.

مدیرعامل شرکت کویرتایر با بیان اینکه 17 سال متوالی در صرفه جویی انرژی ( گاز و برق) سرآمد و رتبه اول همه شرکت‌های لاستیک سازی است، گفت: نسبت ارزش افزوده در هر متر مکعب آب مصرفی کویر تایر 34 برابر بخش صنعت استان و 400 برابر بخش کشاورزی استان است.
مهندس زینلی بیان کرد: رکورد طراحی سایز در شرکت کویر تایر است و 12 سایز مختلف در یک سال طراحی شده و همچنین با 9 درصد رشد تولید رکوردار در این زمینه است.

وی از رکورد بالاترین نرخ فروش ( به ازای هر کیلوگرم محصول تولیدی) و بالاترین سود خالص در شرکت کویر تایر در سال 96 خبر داد بطوریکه در چهار شاخص سود سهام، حاشیه سود، ROA و ROE ( که در واقع به نوعی میزان رغبت سهامدار به خرید سهام کویرتایر را نشان می دهد)، رکوردار و بالاترین جایگاه را در گروه لاستیک و پلاستیک بازار بورس ایران را به خود اختصاص داده است.

وی این موفقیت ها را مرهون تلاش، اثربخشی و بهره وری بالای پرسنل شرکت کویرتایر دانست و گفت: سرانه ارزش افزوده شاغلین کویرتایر بیش از 7 برابرسرانه ارزش افزوده شاغلین بخش صنعت استان و بیش از 2.4 برابر متوسط سرانه ارزش افزوده شاغلین کشور می باشد.

مدیرعامل شرکت کویرتایرعنوان کرد: در حال حاضر 16 درصد شاغلین بخش صنعت استان و 34.5 درصد شاغلین بخش صنعت مرکز استان را شرکت کویر تایر بر عهده دارد.

نظرات بینندگان