arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۹ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷

فرانس 24: غرب از صحنه سیاسی سوریه کنار گذاشته شده است

کارشناس مسائل خاورمیانه روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی فرانس 24، با اشاره به اقدام نظامی آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه سوریه، گفت که تردیدهای غرب در حمایت از مخالفان اسد، موجب شد که آنها از صحنه سیاسی سوریه کنار گذاشته شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، 'گوتیه ریبینسکی' گفت: به نظر می رسد که غرب و در راس آنها فرانسه تصمیم گرفته است بار دیگر به صحنه سیاسی سوریه بازگردد. 


آنچنان که از صحبت های شب گذشته (یکشنبه) امانوئل مکرون استنباط می شود، فرانسه در نظر دارد نقش بلند مدت را در سوریه بر عهده گیرد. 
وی در ادامه گفت: در واقع باید گفت که فرانسه هم مثل غرب به علت پیروزی های پی در پی ایران، روسیه و سوریه بر مخالفان، از صحنه سیاسی سوریه کنار گذاشته شده است. علت این موضوع، اظهارات بزدلانه و تردیدهای غرب در کمک به مخالفان دولت اسد است. 


ریبینسکی گفت: اکنون فرانسه تمایل دارد که به عرصه سیاسی سوریه بازگرد. 


این کارشناس سیاسی در راستای اظهارات روز گذشته (یکشنبه) ژان ایو لودریان که درباره حمله احتمالی شیمیایی سوریه علیه ساکنان ادلب ابراز نگرانی کرده بود، مدعی شد: در حمله بامداد شنبه ائتلاف به سوریه، آسیب های جدی به توان شیمیایی این کشور وارد شد. از همین رو وقتی دولت سوریه می بیند که نمی تواند از مسببان این حمله انتقام گیرد، ممکن است به مردم عادی و غیر نظامی حمله کند. با توجه به این شرایط، اگر غرب می خواهد از مردم غیر نظامی حمایت کند باید تا آخر پیش رود، یعنی در ادامه و در ماههای آینده هم امنیت آنها را تامین کند. مثلا یکی از راه حل های قابل تصور برای تامین امنیت غیر نظامیان سوریه، ایجاد منطقه پرواز ممنوع در بخش هایی از این کشور با هماهنگی با سازمان ملل است، در بخش هایی که بشار اسد هنوز سلطه ای بر آنها ندارد. 


به گزارش ایرنا، آمریکا بامداد شنبه به همراه متحدانش انگلیس و فرانسه، اطراف دمشق و حمص را در سوریه هدف حمله نظامی قرار داد. 


منابع نزدیک به تروریست ها مدعی شده بودند هواپیماهای نظامی سوریه، شامگاه شنبه گذشته دوما را هدف بمباران شیمیایی قرار دارند که در جریان آن 75 تن کشته و ده ها تن مصدوم شدند. 


این اتهامات دست مایه حمله نظامی به سوریه شد که تاکنون با محکومیت های جهانی رو به رو شده است. 

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان