arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷

رویترز: آمریکا از فروش قطعات به شرکت چینی منع شد

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از مقام های آمریکایی از واشنگتن گزارش داد: وزارت بازرگانی ایالات متحده، شرکت های آمریکایی را به مدت هفت سال از فروش قطعات به شرکت تجهیزات مخابراتی چینی موسوم به «زد تی ای» به دلیل نقض تحریم های ایران منع کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس این گزارش، این شرکت چینی که شرکتی مطرح در زمینه فروش تلفن های هوشمند در آمریکاست، سال گذشته در دادگاهی فدرال در تگزاس به توطئه برای زیر پا گذاشتن تحریم های آمریکا از طریق انتقال غیرقانونی کالا و فناوری آمریکایی به ایران اعتراف و جریمه نقدی پرداخت کرد. 


مقام های ارشد وزارت بازرگانی آمریکا به رویترز گفتند که به موجب توافقی که برقرار شد، این شرکت چینی وعده داد چهار کارمند بلند پایه اش را اخراج و 35 تن از کارکنان را نیز مجازات کند.

 
این در حالی است که شرکت چینی چندی پیش اذعان کرد که به رغم اخراج چهار کارمند خود، 35 تن از کارکنان را تنبیه نکرده است.


«داگلاس جکابسون» وکیل کنترل صادرات که وکالت عرضه کنندگان به شرکت چینی را برعهده دارد، تحریم اعمال شده را غیرمعمول خواند و گفت این مساله، تاثیر شدیدی بر این شرکت می گذارد. وی افزود: این شرکت به دلیل وابستگی به محصولات آمریکایی، متحمل خسارات بالایی می شود. 


براساس این گزارش، تصمیم آمریکا در مورد شرکت زد تی ای، احتمالا تنش موجود بین واشنگتن و پکن در زمینه تجارت را تشدید می کند.

 
در پی اعمال محدودیت هایی در زمینه صادرات بر این شرکت چینی در سال 2016 از سوی آمریکا به بهانه نقض تحریم های ایران، وزارت بازرگانی و وزارت خارجه چین از این تصمیم انتقاد کردند. 

منبع:ایرنا

نظرات بینندگان