arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۱ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷

لیگ قهرمانان آسیا؛ پرسپولیس، السد را برد و صدرنشین شد

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری ارزشمند یک بر صفر مقابل السد قطر به عنوان صدرنشین گروه C لیگ قهرمانان آسیا به مرحله یک هشتم نهایی قدم گذاشت
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لیگ قهرمانان آسیا؛پرسپولیس، السد را برد و صدرنشین شدبه گزارش انتخاب، عصر امروز (دوشنبه) در هفته ششم و پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و از گروه C پرسپولیس ایران به مصاف السد قطر رفت و در نهایت به پیروزی یک بر صفر رسید.


السد و پرسپولیس، صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی را قطعی کرده بودند و این دیدار تعیین کننده تیم صدرنشین بود.


نماینده ایران ضمن جبران شکست رفت، توانست با 13 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه سوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شود و السد قطر نیز با 10 امتیاز راهی دور بعدی شد.


پرسپولیس در مرحله حذفی به مصاف یکی از تیم های الجزیره امارات یا الاهلی عربستان می رود که فردا شب مشخص می شود.


قضاوت دیدار پرسپولیس و السد که در حضور حدود 45 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد را «هیتی بیریرا» از سریلانکا بر عهده داشت.


پرسپولیس شروع خوبی در این دیدار داشت و در دقیقه دوم حرکت تیمی سرخپوشان از جناح چپ سبب شد تا توپ ارسالی را «مرتضی پورعلی گنجی» مدافع ایرانی السد به اشتباه درون دروازه تیم خودی جای دهد.


هرچند در ادامه، بازیکنان السد با میدان داری «ژاوی» و با پاس های متوالی به دنبال جبران مافات بودند، اما پرسپولیس نیز با حرکات ترکیبی «صادق محرمی» و «وحید امیری» از جناح راست بسیار خطرناک نشان می داد.


در ادامه نیمه نخست این دیدار، اتفاقی رخ نداد تا پرسپولیس در نیمه نخست با حساب یک بر صفر برنده شود.


در نیمه دوم، السدی ها که نمی خواستند دست خالی میدان را ترک کرده و صدرنشینی را از دست بدهند بر حملات خود افزودند.


در دقیقه 58 ارسال «حسن هایدوس» با اشتباه «علیرضا بیرانوند» روبه رو شد که توپ به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه پرسپولیس بیرون رفت.
در دقیقه 70 نخستین تعویض پرسپولیس انجام شد و «گادوین منشا» به جای «احمد نورالهی» به میدان آمد.


بازیکنان پرسپولیس سعی داشتند با حفظ توپ در میانه میدان و استفاده از سرعت مهاجمان، به دروازه میهمان نزدیک شوند.


در دقیقه 87 «بغداد بونجاح» به زیبایی مدافعان پرسپولیس را از پیش رو برداشت و شوت سنگین او به دیرک دروازه برخورد کرد.


در دقایق باقی مانده، فشار حملات السد و ضربه کاشته ژاوی از روی نقطه 18 قدم به گل ختم نشد تا سوت داور سریلانکایی به نشان برتری یک بر صفر پرسپولیس به صدا در آید.


*ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، صادق محرمی، کمال کامیابی‌نیا، حسین ماهینی، وحید امیری، احمد نورالهی(گادوین منشا)، سیامک نعمتی(شایان مصلح) و علی علیپور(بشار رسن)


*ترکیب السد:
سعد شیب، پدرو کوریررا، یاسر عیسی، ژاوی هرناندز، حسن هایدوس، بغداد بونجاح، حمید اسماعیل خلیفه، بوالهم خویکوکی(حمدون)، سالم حاجیری، مرتضی پور علی گنجی و اکرم حسن عفیف

نظرات بینندگان