arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷

تراشه های اینتل رکورد امنیت را خواهند زد/ از مایکروسافت تا سیسکو سود خواهند برد

 شرکت اینتل تصمیم گرفته برای افزایش توان خود در عرصه رقابتف تراشه هایی با نرم افزارهای امنیت سایبریدر مایکروسافت و سیسکو استفاده  کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 شرکت اینتل تصمیم گرفته برای افزایش توان خود در عرصه رقابتف تراشه هایی با نرم افزارهای امنیت سایبریدر مایکروسافت و سیسکو استفاده  کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، غول پردازنده های کامپیوتری جهان اعلام کرد از این پس از  2 ویژگی جدید برای بهبود کارایی کامپیوترهای خود استفاده خواهد کرد.

برنامه هایی امنیتی که هکرها را شناسایی و مسدود می کند اینتل این ویژگی های جدید را در مراسم افتتاحیه یکی از کنفرانس های مطرح جهان در حوزه امنیت سایبری (RSA)در ایالات متحده معرفی کرد .  

نخستین ویژگی جدید ، اسکن حافظه پیشرفته نامیده می شود و قرار است بخشی از ویندوز  را به عنوان نماینده مایکروسافت تحت پوشش قرار دهد. این سیستم به دنبال یافتن حملات سختی که کامپیوتر را در معرض خطر قرار می دهد خواهد بود . 

 ابزار دوم اینتل، به نام "تله متری پیشرفته پلتفرم"، برنامه هایی امنیتی را اجرا می کند که بر روی فناوری شبکه اجرا می شود و در محصولاتی موسوم به  Cisco Tetration Platform استفاده می شود.

بر اساس بیانیه اینتل، پس از آنکه محققان نقص های طراحی را که به کامپیوترها، تلفن ها، تبلت ها و سرورهای ابری آسیب می رسانند شناسایی کردند روی این ابزارهای جدید تمرکز کردند.

طی ماه گذشته، این شرکت اعلام کرد که کد کامل این به روز رسانی را منتشر کرده است کدی که یک مشکل اساسی را حل خواهد کرد. این کد  می تواند مانع نفو هکرها  و دسترسی آن ها  به اطلاعات حساس از حافظه کامپیوتر کاربران می شود.

 نقص هایی که مدتی پیش در ماه ژانویه منتشر شد، صدها میلیون دستگاه تراشه  را تحت تاثیر قرار می داد و بر همین اساس اینتل اکنون روی تولید دستگاه هایی ایمن تر متمرکز شده است.

 

معاون مدیرعامل  و مدیر کل گروه نرم افزاری و خدمات در بخش امنیت این پلتفرم، در بیانیه ای گفت: "چشم انداز امنیت سایبری امروز به طور مداوم با تهدیدات در حال ظهور رو به رو و در نتیجه مدام  در حال تکامل است، یعنی ما باید در ارائه راه حل هایی که مشتریان و اطلاعات آنها را محافظت می کنند پیشقدم باشیم."

بر اساس این بیانیه ها انتظار می رود به زودی ویندوز و سیسکو از ویژگی های امنیتی اینتل استفاده کنند.این شاید یکی از علل مهمی باشد که عده زیادی از به روزرسانی های اینتل استقبال می کنند. 

یکی از شکایت های عمده  کاربران به طور مداوم در مورد برنامه های امنیتی سایبری، مانند نرم افزارهای  آنتی ویروس، این است که کامپیوتر ها را کند می کنند. اینتل در اعلامیه خود اعلام کرد که اسکن حافظه پیشرفته، نرم افزار هایی مانند مایکروسافت را در حالیکه تنها 2 درصد از قدرت پردازش رایانه را به خود اختصاص می دهد دهدف اجرا می کند. . طبق گفته این شرکت رقم مذکور  حدود 20 درصد است.

 

 

برچسب ها: اینتل ، فناوری ، تکنولوژی
نظرات بینندگان