arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۸ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷

عرضه دومين محصول ايكاپ97 / پژو 301 در راه بازار ايران

محصول 301 نيز در بخش بدنه تا 95درصد و در موتور و قواي محركه بيش از 85درصد داخلي سازي شده كه در مجموع اين خودرو با بيش از 50درصد داخلي سازي توليد و عرضه خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مديرعامل ايكاپ از آغاز توليد آزمايشي محصول مشترك پژو301خبر داد و گفت: پس از تاييد توسط معتبرترين مراكز تست در اروپا در بخش بدنه و قطعات، توليدانبوه و عرضه اين محصول با بيش از 50 درصد ساخت داخل امسال آغاز مي شود.     

 به گزارش ایکو پرس محمدرضا معتمد درباره بومي سازي و افزايش عمق ساخت داخل محصولات مشترك با پژو گفت: بومي سازي توليد، شرط اصلي ورود خودروسازان خارجي به بازار ايران است كه محصولات مشترك با پژو نيز طبق اين قاعده تا پايان سال اول توليد به سطح داخلي سازي 40درصد مي رسد.

وي تاكيد كرد:‌ بيش از 150 مجموعه اي كه در توليدات ايكاپ استفاده مي شود داخلي سازي شده است. توليد 2008را با 21درصد ساخت داخل آغاز كرده ايم كه در پايان سال اول به 40درصد خواهد رسيد.

معتمد افزود: محصول 301 نيز در بخش بدنه تا 95درصد و در موتور و قواي محركه بيش از 85درصد داخلي سازي شده كه در مجموع اين خودرو با بيش از 50درصد داخلي سازي توليد و عرضه خواهد شد.

وي با بيان اين كه ايكاپ سريع ترين رشد را در فرآيند افزايش توان قطعه سازان داشته خاطرنشان كرد: ما به توان قطعه سازان داخلي اعتماد داشته ايم و با ايجاد مسير مناسب، زمينه رشد آن ها را فراهم كرده ايم.

وي افزود: 10درصد از 150مجموعه اي كه قرارداد توليد آن با قطعه سازان داخلي منعقد كرده ايم از طريق جوينت ونچر سرمايه گذاري قطعه سازان اروپايي در ايران انجام و 20درصد نيز از طريق اعطاي ليسانس توليد به قطعه سازان ايراني از سوي قطعه سازان اروپايي توليد خواهد شد. 70درصد كه شامل بخش اصلي مجموعه ها است، از طريق دانش فني موجود در قطعه سازان ايراني مورد تاييد قرار گرفته است.

 مدیر عامل ایکاپ تصريح كرد: توليد دو محصول به روز و جديد اروپايي در ايران بيانگر بلوغ و توانمندي قطعه سازان ايراني در بومي سازي و ساخت داخل قطعات و مجموعه ها است.

 معتمد با بيان اين كه توانمندي قطعه سازان ايراني مورد تحسين و توجه مديران تامين پژو قرار گرفته، گفت: قطعه سازان ايكاپ به دليل كيفيت عالي و قيمت رقابتي محصولات براي تامين سايت الجزاير پژو دعوت شده اند كه به صورت ارسال قطعه از ايران و يا راه اندازي خط توليد در كشور الجزاير مشاركت خواهند كرد.