arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۱ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷

مدیران سیلیکون ولی به دخالت های دولتی «نه» گفتند/امضای توافقنامه برای مقاومت در برابر نفوذ اطلاعاتی

مدیران مطرح سلیکیون ولی با امضای یک توافقنامه مشترک تعهد کردند که در برابر نفوذ اطلاعاتی و دخالت های دولت ها مقاومت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیران مطرح سلیکیون ولی با امضای یک توافقنامه مشترک تعهد کردند که در برابر نفوذ اطلاعاتی و دخالت های دولت ها مقاومت کنند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت ده ها شرکت مطرح حوزه تکنولوژی از جمله اپل،گوگل،آمازون،فیس بوک، مایکروسافت و ... یک توافقنامه یا به عبارتی دقیق تر یک تعهد نامه امضا کرده اند که بر اساس آن به دولت ها اجازه نمی دهند، در امور مهم آن ها و به ویژه اطلاعات شخصی کاربران دخالت کنند.

تا کنون 34 شرکت مطرح در این طرح مشارکت کرده اند و  موافقت نکرده اند که به دولت هایی که با حملات سایبری کمک می کنند اجازه دسترسی به اطلاعاتشان را دهد.
به نظر می رسد غول های فناوری جهان با یک تعهد جدید امنیتی سایبری همپوشانی پیدا کرده اند. این شرکت ها توافقنامه مذکور را با نام « Cybersecurity Tech»  امضا کرده اند و قصد ندارند به دولت کمک کنند تا به حملات سایبری جریان دهد.

امضای این تعهد نامه به طور معناداری پس از ماجرای فیسبوک و البته حملات سایبری و آسیب پذیری های سال 2017 صورت گرفته است.

این توافق شامل حفاظت از محصولات این شرکت ها  است تا اطمینان حاصل شود که سازمان های دولتی نمی توانند از نقاط ضعف آن ها بهره برداری کنند.حملات سایبری  WannaCry،  در سال 2017 به بیمارستان ها و دانشگاه های مشهور حمله کرد و به سرعت مشخص شد که منشاء این اتفاق از یک نفوذ اطلاعاتی  به دلیل بهره برداری از ویندوز که توسط آژانس امنیت ملی کشف شد بوده است.

حملات تحت حمایت دولت، یک نگرانی امنیتی ملی است، زیرا هکرهای تحت حمایت دولت یا دولت های خاص به دنبال نفوذ در انتخابات، شبکه های برق و دانشگاه ها هستند. در روز دوشنبه، ایالات متحده و انگلیس یک هشدار مشترک صادر کرده و  اعلام کردند که هکرهای روسی در حال آماده سازی برای یک حمله سایبری بر علیه آن ها هستند. 

اما این توافق نامه  به دولت ها اجازه نخواهد داد چنین حملاتی را با کمک شرکت های مشهور سر و سامان دهند.برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، در بیانیه ای گفت: "حملات ویرانگر سال گذشته نشان می دهد که امنیت سایبری صرفا در مورد چیزی نیست که هر شرکت به تنهایی می تواند انجام دهد، بلکه در مورد آنچه ما همه در کنار یکدیگر  می توانیم انجام دهیم است."

بخشی از این توافق به این معنی است که 34 شرکت اطلاعاتی در زمانی که حملات سایبری رخ می دهد، با یکدیگر همکاری خواهند کرد .

 

نظرات بینندگان