arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۱ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۷

هنیه: حماس آماده انجام مبادله اسرا با اسرائیل از طریق یک طرف سوم است

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" روز سه شنبه به مناسبت روز اسیر فلسطینی تاکید کرد که این جنبش آماده انجام مبادله اسرا از طریق طرف سوم است و به تلاش‌های خود برای آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های صهیونیستی ادامه می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" روز سه شنبه به مناسبت روز اسیر فلسطینی تاکید کرد که این جنبش آماده انجام مبادله اسرا از طریق طرف سوم است و به تلاش‌های خود برای آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های صهیونیستی ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه در این سخنرانی که از طریق شبکه ماهواره‌ای "الاقصی" پخش می‌شد، خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی بهای زورگویی و به اسارت گرفتن فرزندان قهرمان ملت فلسطین را خواهد داد.

وی افزود: من به همه شما اطمینان می‌دهم که مقاومت ابزارهای لازم برای تحقق آرمان بزرگی را که همگان منتظر آن هستند، دارد و ما آماده آغاز مذاکرات درباره مبادله اسرا از طریق طرف سوم هستیم.

هنیه خاطرنشان ساخت که رهبران مقاومت با اسرا و خانواده‌هایشان و فرزندان ملت فلسطین عهد و پیمان بسته‌اند که قید و بندهای آنها در زندان‌های صهیونیستی را از دست و پاهایشان باز کنند.

وی افزود: ما با خانواده‌های اسرا عهد مردانگی و مقاومت و ایستادگی می‌بندیم و به شهدا، اسرا، مجروحان و آوارگان وفادار و به بازگشت آنها به وطنشان و پایتخت ابدی آن قدس پایبند خواهیم ماند.

هنیه خطاب به اسرای فلسطینی اعلام کرد: مساله شما در کانون توجه ما قرار دارد و آزادسازی اسرا همیشه روی میز رهبران خواهد بود چه به صورت علنی و چه غیر علنی پیگیری خواهد شد و سعی می‌کنیم از هر راه و وسیله‌ای برای شکستن این قید و بند و بازگشت عزتمندانه شما به آغوش خانواده‌هایتان استفاده کنیم.

وی افزود: مطمئن باشید که این مساله در دل و ذهن ما جای دارد و نمی‌توان تداوم این اسارت و زندان را قبول کرد؛ به ویژه که دلیرمردانی مانند "نائل برغوثی"، "محمود عیسی"، "کریم یونس"، "ابراهیم ابو المخ" و "رائد سعدی" و صدها و هزاران نفر دیگر دهها سال از عمر خود را در زندان‌های صهیونیستی سپری کرده‌اند.
تحقق وحدت ملی

وی در بخش دیگری از سخنان خود آمادگی حماس برای انجام هر کاری در راستای تحقق وحدت ملی را اعلام کرد و خواستار برگزاری نشست شورای ملی جامع و فراگیر بر اساس تفاهمات صورت گرفته در نشست قبلی در بیروت شد تا زمینه مشارکت تمامی طرف‌های فلسطینی در این مرحله حساس ملت فلسطین فراهم شود و این نشست زمینه‌ای برای تقویت و نه از هم گسیختگی، اصلاح مسیر و نه انحراف و وحدت و عدم دو دستگی باشد.

رئیس دفتر سیاسی حماس خواستار برگزاری نشست جامع شورای ملی سازمان آزادیبخش فلسطین شد که هیچ طرف فلسطینی و به ویژه گروه‌های بزرگ فلسطینی از آن مستثنی نشده باشند.

هنیه در پایان سخنرانی خود در روز اسیر فلسطینی تصریح کرد: ما به این خون‌ها وفادار خواهیم ماند و این راه را ادامه خواهیم داد. ما همچنین به اسرا، مجروحان، شهدا و آوارگان وفادار خواهیم ماند تا آنها از نعمت آزادی و بازگشت به وطن و آزادسازی اراضی فلسطینی برخوردار شوند.

نظرات بینندگان