arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۸ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۷

ترامپ: هیچ یک از موشک‌های شلیک شده به سوریه ساقط نشد

رئیس جمهوری آمریکا با این ادعا که هیچ یک از موشک های شلیک شده از سوی واشنگتن و متحدانش به سوریه ساقط نشد، هدف از این تجاوز نظامی را بازدارندگی مقابل استفاده از تسلیحات شیمیایی عنوان کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ: هیچ یک از موشک های شلیک شده به سوریه ساقط نشد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن، از نیروهایی که در تجاوز نظامی این هفته واشنگتن و متحدانش به سوریه شرکت کرده بودند، قدردانی کرد.
ترامپ گفت: یکبار دیگر مهارت بی مانند ارتش ایالات متحده و شرکا و هم پیمانان در معرض دید همه جهان قرار گرفت.
وی بدون اشاره به اینکه درباره چه کسانی سخن می گوید، مدعی شد: موشک ها شلیک شد، آن ها تلاش کردند که به هدف اصابت نکند. (اما) به هیچ وجه موفق نبودند. آن ها هیچ موشکی را ساقط نکردند.
رئیس جمهوری آمریکا پیشتر در پیامی توئیتری خطاب به مسکو نوشت: روسیه وعده می دهد موشک های شلیک شده به سمت سوریه را ساقط کند. روسیه آماده باش، زیرا موشک های دقیق، خوب و هوشمند می آیند.
این در حالی است که وزارت دفاع سوریه اعلام کرده که ارتش این کشور 73 فروند از بیش از 100 موشک شلیک شده از سوی ائتلاف آمریکایی را با سامانه های دفاع موشکی متعلق به دوران شوروی رهگیری کرده است.
ترامپ هدف از این تجاوز نظامی را ایجاد بازدارندگی برابر استفاده از تسلیحات شیمیایی عنوان کرد.
آمریکا، انگلیس و فرانسه بامداد شنبه 25 فروردین مناطقی از سوریه را به تلافی حمله شیمیایی ادعایی به شهر دوما هدف حملات موشکی خود قرار دادند.
این اقدام پس از آن روی داد که تروریست های سوری مدعی شدند که شهر دوما شامگاه شنبه 18 فروردین ماه هدف بمباران شیمیایی قرار گرفت و در جریان آن 75 نفر کشته و ده ها تن زخمی شدند.
این در حالی است که دولت سوریه هرگونه دخالت در چنین حمله ای را رد کرده و خواستار اعزام کمیته تحقیق مستقل بین المللی برای بررسی این موضوع شده است.
حمله موشکی ائتلاف غربی به سوریه در حالی روی داد که کمیته حقیقت یاب سازمان ملل به درخواست سوریه و روسیه، ساعاتی پس از آن وارد دمشق شدند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان