arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۷

رویترز: احتمال حمله مجدد آمریکا به سوریه وجود دارد

کمتر از یک هفته پس از تجاوز نظامی واشنگتن و متحدانش به سوریه، خبرگزاری رویترز به نقل از مقام های آمریکایی مدعی شد که این حملات تنها تاثیری محدود بر تاسیسات تسلیحات شیمیایی سوریه داشته و دمشق بخشی از تسلیحات شیمیایی ادعایی را در مکان های غیرنظامی ذخیره کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سناریوی آمریکا برای حمله مضاعف به سوریه

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از مقام های آمریکایی نوشت: ارزیابی واشنگتن پس از حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه نشان می دهد که این حملات تاثیر محدودی بر توان بشار اسد برای استفاده از تسلیحات شیمیایی داشته است و در حال طراحی سناریوی جدیدی برای حمله مضاعف به سوریه هستند.
این در حالی است که دولت ترامپ پیشتر اعلام کرده بود حملات موشکی بامداد شنبه هفته گذشته به سوریه، قلب برنامه تسلیحات شیمیایی دولت این کشور را هدف قرار داد.
متجاوزان به سوریه اعلام کردند که سه مرکز مربوط به تسلیحات شیمیایی ادعایی را نابود کرده اند؛ اما این مقام های آمریکایی که رویترز نامی از آنها نبرده، گفتند که اطلاعات موجود حاکی از آن است که ذخیره های تسلیحات شیمیایی دولت بشار اسد به مکان هایی فراتر از این سه مرکز منتقل شده است.
این مقام ها مدعی شدند برخی از این تسلیحات در مدارس و مجتمع های آپارتمانی غیرنظامی به عنوان «سپر انسانی» انبار شده اند.
مقام های آمریکایی همچنین به رویترز گفتند که ارزیابی آن ها نشان می دهد که تسلیحات شیمیایی سوریه به اندازه ای هست که برای اهداف بشار اسد کافی باشد.
آمریکا، انگلیس و فرانسه بامداد شنبه 25 فروردین مناطقی از سوریه را به تلافی حمله شیمیایی ادعایی به شهر دوما هدف حملات موشکی خود قرار دادند.
این اقدام پس از آن روی داد که تروریست های سوری مدعی شدند که شهر دوما شامگاه شنبه 18 فروردین ماه هدف بمباران شیمیایی قرار گرفت و در جریان آن 75 نفر کشته و ده ها تن زخمی شدند.
این در حالی است که دولت سوریه هرگونه دخالت در چنین حمله ای را رد کرده و خواستار اعزام کمیته تحقیق مستقل بین المللی برای بررسی این موضوع شده است.

نظرات بینندگان