arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۸ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۷

کنترلگری اینترنت چین وارد فاز جدیدی شد/از احراز هویت کاربران اینترنت تا محدودیت شرکت های فناوری

اینترنت چین به سطح جدیدی از بررسی ها و کنترل کاربران در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها رسیده است. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اینترنت چین به سطح جدیدی از بررسی ها و کنترل کاربران در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها رسیده است. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، دولت چین را می توان یکی از سرکوبگرترین دولت ها در حوزه فناوری دانست. 
یکی از سرویس های محبوب و مشابه توئیتر در چین را می توان سرویس «Weibo» دانست.این سرویس از مدتی پیش توسط دولت در حوزه های محتوا، تصویر و ... پاکسازی شد. اما اکنون چین اعلام کرده یک راهکار سه ماهه مکمل برای بازسازی پلتفرم خود راه اندازی کرده است.

اینترنت چین همواره توسط دولت این کشور مورد فیلترینگ فرار داشته اما اکنون به نظر می سد مردم این کشور  شاهد یک دوره دیجیتال جدید در کشور هستند : این که یکی از غول های اینترنت چین به سادگی خود را سانسور می کند.

طبق گفته مایا وانگ، محقق ارشد در سازمان دیده بان حقوق بشر چین، در پاکسازی های اخیر، دولت به جای ایجاد اجبار در جهت پاک شدن محتواهای ناخوشایند، تصمیم گرفته پاکسازی را بر عهده سرویس خدمات شبکه های اجتماعی بگذارد . 
در بین شبکه های اجتماعی،Weibo تنها یکی از سیستم های چندگانه ای است که شروع به پاکسازی  محتواهای خود می کند تا با قوانین سختگیرانه اینترنت که در ماه ژوئن توسط دولت وضع شده مقابله کند.

 پلتفرم های اشتراک گذاری ویدیوی محبوب «Toutiao» و «Kuaishou» نیز اعلام کرده اند که قصد دارند بین 2 تا 3 هزار ویدئو را مورد  بازنگری محتوا قرار دهند.

 

 در چین، نه تنها سیستم عامل های اینترنتی باید مجوز دریافت کنند تا بتوانند مطالب را منتشر کنند، بلکه قوانینی ایجاد شده اند که افراد برای حضور در اینترنت باید ثبت نام کنند و احراز هویت نام واقعی را با اسکن کردن کارت های هویت آنلاین خود قبل از اینکه هر چیزی را به فضای مجازی ارسال کنند مورد تایید قرار دهند . شرکت های فناوری نیز مجبور به ثبت هویت افراد  در اینترنت تحت قوانین جدید هستند.

قوانین جدید زمینه را برای انتقاد عمومی از مقامات فراهم کرده است. 

نظرات بینندگان