arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۹ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۷

دانشمندان سنگاپوری مشکل محصولات ایکیا را حل کردند/رباتی که میز و صندلی ها را سرهم می کند

گروهی از دانشمندان سنگاپوری نوعی ربات ساخته اند که می تواند صندلی های ایکیا را سرهم کند. این ربات دردسر بسیار ی از کاربران برند سوئدی ایکیا را از بین می برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از دانشمندان سنگاپوری نوعی ربات ساخته اند که می تواند صندلی های ایکیا را سرهم کند. این ربات دردسر بسیار ی از کاربران برند سوئدی ایکیا را از بین می برد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، بسیاری از خریداران محصولان ایکیا با سرهم کردن برخی از میز و صندلی های این شرکت مشکل دارند.بنابراین  یک گروه از پزوهشگران سنگاپوری به فکر افتاده اند این مشکل را حل کنند. 

این دانشمندان سنگاپوری یک ربات ساخته اند که شما می توانید با کمک آن  یک صندلی ایکیا را بسازید.بسیاری از کاربران ایکیا می گویند؛ گرچه محصولات این شرکت به شدت جذاب و کاربردی هستند،اما در هنگام ساخت کاربران را با مشکلاتی جدی مواجه می کنند. 

بر اساس گفته این گروه محقق ربات مذکور برای سر هم کردن محصولات ایکیا به تنها 20 دقیقه زمان نیاز دارد.  البته برخی از انسان ها هم هستند که محصولات ایکیا را در مدت زمانی کوتاه تر می سازند، برای مثال سخنگوی ایکیا به این موضوع اشاره کرده که برخی از انسان ها محصولات ایکیا را در عرض10  دقیقه می سازند.

ربات مذکور که  NTU، نام دارد طی 3 سال طراحی شده است و  شامل 2 دست و یک دوربین سه  بعدی است که اجازه می دهد دستور تنظیم قطعات توسط ربات خوانده شود و سپس وارد برنامه مونتاز شود.

برای اطمینان از اینکه ربات ها فشار بیش از حدی وارد نکنند و یا قطعات را ضعیف نبدندند، بازوهای آن با سنسورهای نیرو مجهز هستند.

تیم سازنده این ربات قول داده که به زودی توانایی های پیچیده تری را برای محصول خود طراحی می کند.

 

نظرات بینندگان