arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۷

نماینده مجلس: برخورد گشت ارشاد با زن جوان را پیگیری می‌کنم/ ماموران نیروی انتظامی حق اعمال خشونت را ندارند/ این گونه برخوردها باعث نمی شود که زنان به حجاب روی بیاورند

رییس فراکسیون زنان مجلس گفت: باید این موضوع را بررسی کرد و از وزیر کشور هم تشکر می کنیم که دستور پیگیری را دادند و ما نیز در مجلس پیگیر ماجرا هستیم. ابتدا باید دید وزارت کشور چه اقدامی در این خصوص انجام می دهد و ما نیز نظارت می کنیم و نتایج بررسی های وزارت کشور را پیگیری می کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رییس فراکسیون زنان مجلس تاکید کرد: ماموران نیروی انتظامی حق اعمال خشونت ندارند و موضوع برخورد گشت ارشاد با زن جوان را پیگیری می‌کنم.

به گزارش انتخاب؛ پروانه سلحشوری در واکنش به برخورد مامور گشت ارشاد با یک زن جوان که ویدئوی آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، گفت: من منتقد رفتارها و برخوردهای خشن با دختران و زنان هستم و این گونه برخوردها باعث نمی شود که زنان به حجاب روی بیاورند. این رفتارها نه دینی است و نه مذهبی.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، افزود: اسلام دین رحمت است نه دین خشونت که بخواهند با مردم اینگونه برخورد کنند.

رییس فراکسیون زنان مجلس با تاکید بر پیگیری این موضوع، تصریح کرد: باید این موضوع را بررسی کرد و از وزیر کشور هم تشکر می کنیم که دستور پیگیری را دادند و ما نیز در مجلس پیگیر ماجرا هستیم. ابتدا باید دید وزارت کشور چه اقدامی در این خصوص انجام می دهد و ما نیز نظارت می کنیم و نتایج بررسی های وزارت کشور را پیگیری می کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به راه حل رفع خشونت بر علیه زنان در جامعه، تاکید کرد: این مسئله در لایحه امنیت خشونت در فضای عمومی نیز تعریف شده است. این رفتارها خشونت در فضای عمومی هستند و اگر در این لایحه هم موضوع خشونت علیه زنان دیده نشده باشد می توانیم در این قانون به آن اشاره کنیم و قانونا اعلام کنیم که حق اعمال خشونت نسبت به زنان و دختران را ندارند.

به گزارش اعتماد آنلاین، وی با بیان اینکه ماموران نیروی انتظامی حق اعمال خشونت را ندارند، خاطرنشان کرد: فکر نمی کنم که افراد جامعه ما شایسته برخورد به این شکل باشند. باید با افراد جامعه اعم از زن و مرد، کودک و حتی با حیوانات با احترام رفتار شود و حق آزار و اذیت نداریم.

نظرات بینندگان