arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۱۷۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۲ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۷

ترامپ گام دیگری برای فروش سلاح به متحدان آمریکا برداشت

دولت آمریکا روز پنجشنبه سیاست های جدیدی را برای تسهیل فروش پهپاد‌های جنگی و دیگر تسلیحات مناقشه ‌برانگیز به دولت‌های متحد این کشور اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب،به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، طبق این سیاست‌ها، شرکت‌های آمریکایی از این پس می‌توانند به صورت مستقیم با دیگر دولت‌ها وارد مذاکره برای فروش پهپادهای جنگی شوند.


پیش از این، خرید این نوع تسلیحات تنها از طریق ارتباط‌گیری با دولت آمریکا امکان‌پذیر بود و این تصمیم، بخشی از بوروکراسی حاکم بر این فرآیند را حذف می‌کند.


گرچه انعقاد این قراردادها همچنان با نظارت دولت و کنگره آمریکا انجام خواهد شد، اما مقام‌های این کشور امیدوارند که سیاست‌های ابلاغی جدید، سرعت بیشتری به این فرآیند ببخشد.


این تنها گوشه‌ای از اقدامات و سیاست های اخیر واشنگتن برای تسهیل فروش جنگ افزار به کشورهای درگیر به ویژه منطقه خاورمیانه است.
ترامپ طی یکسال گذشته تاکنون توافق های متعدد نظامی و تسلیحاتی به ارزش ده ها میلیاد دلار با کشورهای عرب منطقه از جمله امارات و عربستان سعودی به امضا رسانده است.


بخشی از این توافق‌ها مربوط به فروش تجهیزات و جنگ افزارهای مرگبار تهاجمی است که از آن‌ها علیه مردم بیگناه کشورهایی همچون یمن استفاده می‌شود.

منبع:ایرنا

نظرات بینندگان