arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۲ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۷

رئیس جدید«ناسا» پس از 1 سال انتخاب شد/تایید صلاحیت جیمز بریدنستین توسط کنگره/ هوادار سرسخت ترامپ در ناسا چه خواهد کرد ؟

مجلس سنا جیمز بریدنستین را به عنوان مدیر بعدی ناسا تایید کرد. این تأیید را می توان طولانی ترین  مدت زمان انتظار  برای کسب جایگاه  برتر در کل تاریخ ناسا دانست .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مجلس سنا جیمز بریدنستین را به عنوان مدیر بعدی ناسا تایید کرد. این تأیید را می توان طولانی ترین  مدت زمان انتظار  برای کسب جایگاه  برتر در کل تاریخ ناسا دانست .
 به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت،  مجلس سنای ایالات متحده بالاخره به حضور جیمز بریدنستین،در بالاترین هرم مدیریت ناسا رای مثبت داد .

بریدنستین پس از دریافت این حکم گفت :"من در برابر این فرصت فروتن هستم و  یک بار دیگر از دونالد ترامپ رئیس جمهور و مایک پنس معاون رئیس جمهور برای اعتمادشان به من تشکر می کنم. "

بریدستن در یک پیغام توییتری نیز گفت: "من مشتاقانه منتظرم تا با تیم برجسته ای در ناسا برای دستیابی به دیدگاه های رئیس جمهور برای رهبری آمریکا در فضا کار کنم."

تأییدیه ناسا، یکی از محبوب ترین موسسات آمریکا، در این برهه بسیار حساس است ، چرا که از زمانی که چارلز بولدن، فضانورد  و رئیس سابق ناسا این سازمان را ترک کرده  بیش از یک سال می گذرد. این طولانی ترین جای خالی در  هرم اصلی ناسا برای حدود 6 دهه است.

به گفته نیویورک تایمز، بعضی از سناتورهایی که علیه بریدنستین رای دادند، نظرات گذشته او  را درباره تغییرات اقلیمی اعلام کردند. به گزارش واشنگتن پست، در سال 2013، وی در کنگره گفته بود که : "10 سال پیش، تغییرات اقلیمی جهان متوقف شده است !"

وی مدتی بعد نیز در یک مصاحبه با مجله هواشناسی آمریکا گفت که او هیچ مشکلی در مطالعات آب و هوایی می بیند. بنابراین منتقدان معتقدند نمی توان باور کرد وی بدون توجه به این نوع جهت گیری ها به قدرت رسیده باشد . 

نکته مهم این جا است که ناسا به طور دائمی تحقیقاتی را  در مورد علم آب و هوا  انجام می دهد و صفحاتی تحت عنوان تغییرات اقلیمی جهانی را حفظ می کند. "تحقیقات آژانس شامل فعالیت های خورشیدی، بالا آمدن سطح دریا، دمای جو و اقیانوس ها، حمایت  از لایه ازن، آلودگی هوا، و  بررسی تغییرات در یخ دریاها و سرمای زمین،" است. .

جیمز بریدنستین، یک خلبان سابق و معاون جمهوریخواه مجلس نمایندگان است که 42 سال دارد و البته که جزو ، هواداران ترامپ محسوب می شود . در سوابق او   عضویت در  کمیسیون دفاع و کمیسیون علوم، فضا و فناوری دیده می شود. 

 

نظرات بینندگان