arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۱ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
در ادامه تظاهرات بزرگ بازگشت؛

چهار فلسطینی شهید و 645 زخمی شدند

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: در چهارمین هفته از تظاهرات بزرگ بازگشت در مرز غزه و سرزمین های اشغالی امروز جمعه چهار فلسطینی شهید و 645 نفر دیگر زخمی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش پایگاه خبری فلسطنی الیوم، 'اشرف القدره' سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه افزود: تاکنون احمدنبیل ابوعقل 25 ساله و محمد ابراهیم ایوب 15 ساله در جبالیا، احمد رشاد 24 ساله در شمال غزه و عبدالمجید عبدالعال در شرق خان یونس به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند.


در چهارمین جمعه 'راهپیمایی بزرگ بازگشت' صدها فلسطینی از ساعات اولیه بامداد امروز حرکت به سمت اردوگاه‌های بازگشت واقع در شرق نوار غزه را آغاز کردند. هدف این تظاهرات تاکید بر خواست فلسطینیان برای بازگشت به اراضی فلسطینی است.


امروز مردان، زنان و کودکان فلسطینی بدون اعتنا به تهدیدات ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی دیوار حائل با سرزمین های اشغالی تظاهرات مسالمت آمیز برپا کردند.


منابع فلسطینی گزارش دادند: نظامیان رژیم صهیونیستی تظاهرکنندگان فلسطینی را با گلوله و گاز اشک آور مورد حمله قرار داده اند.
تاکنون ده ها فلسطینی در اعتراضات غزه شهید و بیش از سه هزار تن دیگر زخمی شدند.


به گزارش ایرنا، مردم فلسطین در غزه از روز 30 مارس (جمعه 10 فرودین) مصادف با سالگرد «روز زمین» راهپیمایی موسم به «راهپیمایی بزرگ بازگشت» در منطقه مرزی بین غزه و رژیم صهیونیستی برگزار کردند.
فلسطینیان از سال 1976 تاکنون روز 30 مارس را به عنوان روز زمین فلسطینی نامگذاری کرده و آن را گرامی می دارند.


رژیم صهیونیستی در ماه مارس سال 1976 هزاران هکتار از سرزمین های فلسطینیان را تصاحب کرد و این اقدام باعث خشم گسترده شهروندان در سراسر خاک فلسطین شد.

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان