arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

ترامپ: تعلیق آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی، خبر بسیار خوبی برای دنیاست / منتظر دیدار با اون هستم

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیم پیونگ یانگ برای تعلیق آزمایش های هسته ای و موشکی را خبر خوبی برای کره شمالی و دنیا دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ از تعلیق آزمایش های هسته ای و موشکی کره شمالی استقبال کرد

به گزارش شنبه ایرنا، ترامپ در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: کره شمالی موافقت کرده است که همه آزمایش های هسته ای خود را تعلیق و یک مرکز بزرگ آزمایش [هسته ای] را تعطیل کند. این خبر بسیار خوبی برای کره شمالی و دنیاست.
وی افزود: این یک پیشرفت بزرگ است. منتطر نشست مان [با رهبر کره شمالی] هستم.
قرار است که ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ماه آینده میلادی (می) یا ژوئن با هم دیدار و درباره عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره گفت وگو کنند. ترامپ گفته که پنج محل برای برگزاری این دیدار در حال بررسی است.
کره شمالی ساعتی پیش اعلام کرد که این کشور آزمایش های هسته ای و موشکی را تعلیق و یک مرکز آزمایش هسته ای را در شمال کشور تعطیل خواهد کرد.
این تصمیم که از 21 آوریل (اول اردیبهشت) به اجرا در می آید در اجلاس سالانه کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی اتخاذ شد.
این خبر در حالی منتشر شده که رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه تائید کرد که «مایک پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) چندی پیش با رهبر کره شمالی دیدار کرد.
ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: این نشست در فضایی آرام برگزار شد و روابطی خوبی شکل گرفت. جزئیات این جلسه در حال حاضر در حال محاسبه است.
رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه نیز گفته بود که مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی در سطحی بسیار بالا در جریان است.
وی اعلام کرد: اگر جلسه زمانی که من آنجا هستم ثمربخش نباشد، با احترام آن را ترک خواهم کرد و به آنچه اکنون انجام می دهیم، ادامه خواهیم داد.
تنش بین واشنگتن و پیونگ یانگ در سال گذشته میلادی در پی آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی شدت یافت و آمریکا از طریق سازمان ملل تحریم های گسترده ای را بر این کشور اعمال کرد.
در این میان، دیدار سران دو کشور آمریکا و کره شمالی از جنبه های مختلف برای واشنگتن حائز اهمیت فراوان برآورد شده و ارزش این دیدار تا جایی است که ترامپ می کوشد که این نشست در تاریخ به نام وی ثبت شود.
شبک**9423**3404

نظرات بینندگان