arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

نامه سرگشاده انتقادی مدیر موسسه «کسپرسکی» به مدیرعامل توییتر/از اعتراض به بی عدالتی تا ادعای نقض ازادی بیان

یوجین کسپرسکی مدیر موسسه «کسپرسکی»  از جک دورسی موسس توییتر به دلیل عدم توجه به برخی ممنوعیت های آگهی شکایت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یوجین کسپرسکی مدیر موسسه «کسپرسکی»  از جک دورسی موسس توییتر به دلیل عدم توجه به برخی ممنوعیت های آگهی شکایت کرد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، یوجین کسپرسکی در یک نامه سرگشاده ، از مدیر عامل شرکت توییتر انتقاد کرد و گفت این شرکت هیچ توجهی به موارد مرتبط با  هشدارهای امنیتی نمی کند  و همچنان برای  برخی شرکت های روسیه که هیچ نقض قانونی انجام نداده اند،مزاحمت ایجاد می کند. آن هم در شرایطی که عملا از انجام این کار منع شده است.


توییتر نیز قول داده است  تا اطلاعات غلط در مورد برخی شرکت های روسیه را در شبکه اجتماعی خود متوقف کند و صدها حساب و موارد دست نشانده اصلی را بلاک کند. یوجین کسپرسکی، موسس سازمان کسپرسکی، اعلام کرد که مدل فعالیت های شرکت توییتر در مواجهه با شرکت هایی مثل کسپرسکی که هیچ نقضی انجام نداده اند، کاملا اشتباه است و یکی از مهم ترین مواردی که کسپرسکی درخواست کرده است؛  اجازه تبلیغات هماهنگ با خواست های روس ها است.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: " موسسه کسپرسکی از توییتر شکایت دارد.چرا که رفتار توییتر می تواند  به عنوان یک حرکت متناقض با اصول آزادی بیان توییتر در نظر گرفته شود".

ترول های روسی در  شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک و اینستاگرام ،حضوری پررنگ داشتند و همین مسئله نیز باعث شد، مقامات ایالات متحده بر علیه این فعالیت ها موضع بگیرند.

توییتر نیز با اقدام به ممنوعیت حسابهای وابسته به  نیروی دریایی روسیه اقدام به کنترل شرایط کرده است.در این میان آزمایشگاه کسپرسکی در شرایطی  تحت این ممنوعیت است، که اساسا تلاش کرده پای خود را از تمام مناقشات با مقامات دولتی کنار بکشد.

 قانونگذاران نگران هستند که موسسه کسپرسکی با دولت روسیه ارتباط داشته باشد و حتی برخی نیز ادعا می کند که جاسوس ها از نرم افزارها و  آنتی ویروسهای این شرکت  برای سرقت اسرار استفاده می کنند.

یوجین کسپرسکی نیز بارها این ادعاها را دروغین خوانده است. این در حالی است که ماینده توییتر به ارتباطات صمیمانه وزارت امنیت داخلی روسیه با  موسسه  کسپرسکی اشاره کرده  که روابط بین مقامات کسپرسکی و سازمان های اطلاعاتی روسیه را نشان می دهد.

 

نظرات بینندگان