arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

آیت‌الله نوری‌همدانی: اگر کسی بخواهد تفاوتی میان سپاه و ارتش قائل شود یا "جاهل" است یا "دشمن"

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی گفت: سپاه از ابتدا قدرت بسیار بزرگی بوده و هست و هر روز قدرتمندتر بصیرت سپاه در برابر دشمنان ایستاده است، کسی که بخواهد از سپاه پشتیبانی نکند یا جاهل و یا دشمن انقلاب است بنابراین هر دوی سپاه و ارتش حافظ نظام و انقلاب هستند و باید از آن‌ها حمایت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مرجع تقلید شیعیان گفت: اگر کسی بخواهد تفاوتی میان سپاه و ارتش قائل شود یا جاهل و یا دشمن است چراکه ارتشی و سپاهی هر دو یک نیرو بوده و هر دو بازوی انقلاب هستند.

به گزارش انتخاب؛ آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از روحانیون جانباز استان که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به آیاتی از سوره توبه درباره جهاد در راه خدا اظهار داشت: در این سوره دو حرکت را موردتوجه قرار داده است یکی حرکت به‌سوی جبهه‌های جنگ و جهاد و دیگری حرکت به‌سوی حوزه‌های علمیه برای علم‌آموزی است.

وی افزود: همان‌گونه که طلاب و عالمان دینی در حوزه‌های علمیه و در میان مردم تبلیغ و هدایت داشتند همان‌طور نیز در جبهه‌های رزم ساکت و آرام نبودند، این افراد که هر دو فضیلت را با هم به‌دست آورده‌اند از اجر و پاداش بزرگی برخوردار خواهند بود.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: در آیات سوره توبه آمده کسانی که در جبهه‌های جنگ علیه دشمن به رزم با دشمنان پرداخته‌اند، هر ضربه‌ای که از سوی آن‌ها به دشمن زده می‌شود در دیوان پروردگار عمل صالحی نوشته‌شده و ثبت می‌شود چراکه خداوند اجر محسنین را هیچ‌گاه ضایع نمی‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه احسن عمل جهاد در راه خداوند است، خاطرنشان کرد: در مملکت ما هم ارتش و هم سپاه هر دو، نیروی قدرتمند نظام هستند، کسی اگر بخواهد تفاوتی میان این دو قائل شود یا جاهل و یا دشمن است چراکه ارتشی و سپاهی هر دو یک نیرو هستند.

وی خاطرنشان کرد: سپاه از ابتدا قدرت بسیار بزرگی بوده و هست و هر روز قدرتمندتر بصیرت سپاه در برابر دشمنان ایستاده است، کسی که بخواهد از سپاه پشتیبانی نکند یا جاهل و یا دشمن انقلاب است بنابراین هر دوی سپاه و ارتش حافظ نظام و انقلاب هستند و باید از آن‌ها حمایت کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: شیعیان در جبهه‌های مختلف جنگ علیه دشمنان با آلات و ابزار به میدان جنگ می‌رفتند، ارتش و سپاه و بسیج همه و همه بازوی قدرتمند نظام هستند و در دوران جنگ خدمات بسیار ارزشمندی داشتند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه شهدا تربیت‌شده جبهه‌ها، منبرها و اعتکاف هستند، افزود: آنچه به‌نظام جمهوری اسلامی قدرت داده ولایت‌فقیه است، ارتباط میان مردم و ولایت بسیار مهم بوده و ارتباطی که بین رهبر، لشکر و رهنما وجود دارد از اهمیت والایی برخوردار است.

وی با تأکید بر بیداری و هوشیاری مسلمانان در برابر کفار و دشمنان اسلام ابراز کرد: همین حمله‌ای که به سوریه واقع شد، انگلستان، فرانسه و آمریکا هر سه با هم بوده و پول خود را از طریق عربستان سعودی تأمین می‌کنند، بنابراین باید در برابر این دشمنان هوشیار و بیدار باشیم تا دشمن جرأت حمله به مسلمانان را نداشته باشد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان