arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۳۷۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

پلیس آلمان یکی از مدیران پورشه را بازداشت کرد

پلیس آلمان از بازداشت یکی از مدیران شرکت خودروسازی پورشه تحت تاثیر احتمال دست داشتن در رسوایی خودروهای دیزلی فولکس واگن، خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

پلیس آلمان از بازداشت یکی از مدیران شرکت خودروسازی پورشه تحت تاثیر احتمال دست داشتن در رسوایی خودروهای دیزلی فولکس واگن، خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از CNBC ، در سال ۲۰۱۵ میلادی رسوایی پرونده خودروهای آلاینده فولکس واگن آلمان - شرکت مادر خودروسازانی همچون پورشه و آئودی - برای نخستین بار در ایالات متحده آمریکا افشا شد چرا که پس از آزمایش های صورت گرفته مشخص شد نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده است.

فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.

با اینکه حدود دو سال و نیم از رسوایی فولکس واگن می گذرد، پیگیری های قانونی مراجع قضایی، حقوقی و پلیس همچنان ادامه دارد و حالا گریبان شرکت های سازنده خودروهای لوکس زیرمجموعه فولکس واگن یعنی پورشه و آئودی را گرفته است.

دیروز جمعه، پلیس آلمان اعلام کرد که جورج کرنر – مدیر بخش انتقال قدرت موتور خودرو در شرکت پورشه – را به جرم همکاری و دست داشتن در رسوایی فولکس واگن بازداشت کرده است.

به گفته یکی از منابع آگاه، بازداشت جورج کرنر در ادامه موضوع دستکاری و تقلب در نرم افزار نشان دهنده میزان انتشار آلاینده به هوا موجود در موتور خودروهای دیزلی تولیدی این شرکت ها بوده است.

این در حالیست که سخنگوی شرکت پورشه از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

گفته می شود در بررسی های پلیس از دفاتر کاری این خودروسازان مشخص شده است که جورج کرنر یکی از سه مدیر ارشد پورشه بوده که از دستکاری در نرم افزار موتور خودروهای دیزلی این شرکت مطلع و آگاه بوده است. این اتهام نشان می دهد که وی در کنار سایر مدیران شرکت مادر فولکس واگن، جرم تقلب در میزان انتشار آلاینده ها و رسوایی به بار آمده را مرتکب شده و در صورت تایید از سوی مقامات قضایی عالیه این کشور، باید مجازات و جریمه های سنگینی را متحمل شود.

وی در یادداشتی گفت: من تمامی این اتهامات را رد می کنم و تنها برای شفاف سازی امور و رفع اتهام زنی ها به مراجع قانونی می روم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان